Ranije nepoznata luminiscencija otkrivena kod morskih krastavaca

U novom udžbeniku objavljenom 10. novembra 2023, „Svet morskih krastavaca“, tim istraživača, uključujući profesora Univerziteta Nagoja Manabu Bešo-Uehara, vodi nas duboko u vodeni svet morskih krastavaca i otkriva njihovu sposobnost da emituju svetlost.

Oslanjajući se na prethodne studije i sopstvene nalaze, tim pokazuje razlike između sivih plitkovodnih morskih krastavaca i njihovih jarko luminiscentnih dubokomorskih rođaka. Njihove fantastične boje su ilustrovane na fotografijama u punoj boji snimljenim pomoću dubokomorske sonde opremljene specijalizovanom kamerom, otkrivajući ranije nedovoljno cenjenu svetlost stvorenja.

Njihova knjiga takođe govori o evoluciji morskih krastavaca od ranih oblika, koji su osvetljavali jurska mora pre oko 180 miliona godina, do modernih linija.

Po prvi put, istraživači predstavljaju dokaze o prethodno nepoznatom sjaju u 10 dubokomorskih vrsta, što ukazuje na potcenjenu raznolikost. Ova nova otkrića uključuju pripadnika reda Molpadia, za koji se ranije smatralo da nije luminiscentno.

Da bi održali ovu raznolikost, Besšo-Uehara i njegove kolege žele da čitaoci razumeju njihovu poruku o očuvanju. Uprkos tome što žive u dubokom moru, morski krastavci nisu imuni na efekte komercijalne eksploatacije, posebno na aktivnosti bušenja koje ugrožavaju njihov delikatno uravnotežen ekosistem.

„Kako se istraživanje i razvoj dubokog mora nastavlja, informacije o njihovom biodiverzitetu i ekologiji, kao što je ova knjiga, postaju važne jer nam omogućavaju da procenimo uticaj ljudskih aktivnosti na dubokomorske ekosisteme“, rekao je Bešo-Uehara.

„Zagađenje teškim metalima iz mulja odbačenog tokom operacija bušenja i buka izazvana motorom koja ometa zvučnu komunikaciju su važni problemi, ali efekti na organizme kada su signali bioluminiscencije poremećeni, kao što je kada je svetlost zaklonjena isplakom, nisu ispitani. neophodno je razjasniti značaj bioluminiscencije na dubokom morskom dnu i pronaći mere koje će dovesti do održivog razvoja.“

Bešo-Uehara je sigurna da će knjiga biti od koristi studentima zainteresovanim za složenost morskih ekosistema i ulogu morskih krastavaca u njima. „Ovo istraživanje baca svetlo na misteriozne bioluminiscentne sposobnosti morskih krastavaca koji čekaju da budu istraženi u tami dubokog mora. Dovodi nas korak bliže razumevanju misterija njihove raznolikosti i evolucije“, zaključuje on. „Verujem da će razumevanje dubokomorskih ekosistema i interakcija među organizmima dovesti do boljeg razumevanja života na samoj Zemlji.