Protein dobijen iz kostiju može pomoći u borbi protiv osteosarkoma

Studija objavljena u Journal of Orthopedic Research identifikovala je protein koštanog matriksa nazvan Sekretirani fosfoprotein 24 kD (Spp24) koji može pomoći u lečenju osteosarkoma, najčešćeg tipa raka kostiju.

U eksperimentima sprovedenim na ćelijama i miševima, istraživači su otkrili da Spp24 inhibira proliferaciju i invazivnost tumorskih ćelija osteosarkoma i promoviše njihovu apoptozu, ili smrt. Mehanički, Spp24 se vezuje za i neutrališe protein koji se zove koštani morfogenetski protein 2, koji ima svojstva povećanja tumora.

„Spp24 i njegovi proteolitički proizvodi imaju brojne efekte na metabolizam kostiju koji su razjašnjeni u različitim stepenima. Oni imaju potencijal da se konstruišu u terapiji kostiju, a ovaj antitumorski efekat kroz sekvestraciju morfogenetskog proteina 2 kosti je samo jedan takav primer “, rekao je ko-dopisnik Haijun Tian, MD, Ph.D., sa Medicinskog fakulteta Univerziteta Šangaj Jiao Tong.

„Kao i mnogi drugi proteini koštanog matriksa, što više istražujemo funkciju Spp24, nalazimo više iznenađujućih uloga iako primarna funkcija Spp24 ostaje neizvesna.