Studija otkriva kako proteinski kondenzati omogućavaju prenos mehaničkih sila u ćelijama

VIstraživači iz laboratorije Cold Spring Harbor (CSHL) i Instituta za Biomedicinska Istraživanja Barcelona (IRB Barcelona) sproveli su studiju koja razotkriva kako proteini formiraju kondenzate koji omogućavaju prenos mehaničkih sila u ćelijama. Fokus studije bio je protein MEC-2, koji igra ključnu ulogu u mehanici membrane i aktivnosti jonskih kanala.

Koristeći različite eksperimentalne tehnike, istraživači su identifikovali dve različite populacije MEC-2 proteina unutar neurona receptora dodira: tečni bazen blizu tela ćelije, koji omogućava transport proteina, i čvrstu zrelu populaciju u distalnim neuritima koja izdržava mehaničke sile tokom dodira.

Studija je takođe istražila ulogu drugog proteina, UNC-89, u promovisanju sazrevanja krutosti kondenzata MEC-2. Ova strukturna transformacija kondenzata MEC-2 dovela je do promene u njihovoj biološkoj funkciji, prelazeći sa uloge olakšavanja transporta proteina na ulogu olakšavanja integracije i konverzije mehaničkih signala tokom mehanosenzacije.

Ovi rezultati ukazuju na značajnu ulogu bioloških kondenzata u mehanotransdukciji, procesu pretvaranja mehaničkih stimulansa u elektrohemijsku aktivnost u ćelijama. Bolje razumevanje ovih procesa može imati šire implikacije za razvoj terapija za neurološke poremećaje i druge zdravstvene probleme.

Ova studija predstavlja primer uspešne saradnje između CSHL i IRB Barcelona i otvara vrata daljim istraživanjima u oblasti mehanotransdukcije i molekularnih svojstava ćelija.