Revolucionarna otkrića o ulozi mikroba u stvaranju žučnih kiselina

Pitajte nekoga na šta pomisli kada čuje frazu „žučne kiseline“ i možda ćete dobiti nekoliko neprijatnih odgovora. Međutim, istraživači na Državnom univerzitetu Mičigen i Državnom univerzitetu Pensilvanije otvaraju nove vidike u razumevanju ovih važnih molekula, otkrivajući neočekivane načine na koje mikrobi u našim crevima igraju ključnu ulogu u njihovoj proizvodnji.

Docent Robert Kvin sa Odseka za biohemiju i molekularnu biologiju na Državnom univerzitetu Mičigen, zajedno sa svojim timom, udružio se sa istraživačima sa Državnog univerziteta Pensilvanije kako bi objavili dva komplementarna rada u časopisu Nature. Ovi radovi rasvetljavaju dosad nepoznate aspekte uloge mikroba u procesu stvaranja žučnih kiselina, molekula koje su ključne za zdravlje creva i celokupnog organizma.

Jedno od glavnih otkrića je vezano za enzim poznat kao hidrolaza žučne soli (BSH), koji se tradicionalno smatrao odgovornim za razbijanje žučnih kiselina. Međutim, istraživanja su pokazala da ovaj enzim zapravo igra aktivniju ulogu u procesu, doprinoseći stvaranju različitih mikrobno konjugovanih žučnih kiselina.

„Ova otkrića imaju implikacije ne samo za razumevanje biomarkera, već i za razvoj terapija koje bi mogle poboljšati zdravlje creva ili umanjiti ozbiljnost određenih bolesti“, ističe Dag Guzior, doktorant na Državnom univerzitetu Mičigen i prvi autor jednog od radova.

Osim toga, istraživanja su pokazala da su bakterije u crevnom mikrobiomu sposobne da proizvode iste žučne kiseline koje su se ranije smatrale ekskluzivnim proizvodima ljudskih ćelija, što predstavlja revolucionarno otkriće koje dovodi u pitanje dosadašnje naučne pretpostavke.

„Ovo otkriće otvara nove horizonte u proučavanju uloge mikroorganizama u našem organizmu i ukazuje na potencijalne terapijske pristupe koji bi se mogli razviti na osnovu razumevanja ovih procesa“, ističe profesor Paterson sa Državnog univerziteta Pensilvanije.

Ovi rezultati su plod uspešne saradnje između naučnika sa različitih institucija i predstavljaju korak napred u istraživanju žučnih kiselina i njihovog uticaja na zdravlje ljudskog organizma.