Nova terapija za lečenje ‘sindroma aksilarne mreže’ kod žena koje su imale mastektomiju

Sindrom aksilarne mreže, poznat i kao limfni tromb, je komplikacija u kliničkim manifestacijama od koje su mnoge žene obolele od karcinoma dojke, uglavnom utičući na pokretljivost ramena.

Da bi skratili vreme evolucije ovih aksilarnih tromba kod pacijenata sa mastektomijom — potpunom ili delimičnom ekstirpacijom dojke — istraživači grupe za fizioterapiju Univerziteta u Malagi razvili su novu terapiju zasnovanu na ručnim tehnikama koje mogu „značajno“ smanjiti bol i poboljšanje pokretljivosti.

Istraživanje koje su vodili Rocio Martin, profesor na Fakultetu zdravstvenih nauka UMA, i fizioterapeut Marija Hesus Vinolo, koje proizilazi iz doktorske teze Hesus Baltasara Gonzalesa, objavljeno je u časopisu Supportive Care in Cancer.

Prema rečima ovih stručnjaka, sindrom aksilarne mreže može da odloži primenu radioterapije kod žena koje su imale mastektomiju, tretman koji bi trebalo da se uradi u određenom vremenskom periodu. „Ovo kašnjenje je uzrokovano nemogućnošću dostizanja maksimalne fleksije i abdukcionog položaja ramena tokom zračenja. Dakle, važnost smanjenja vremena evolucije limfnog kabla da bi se moglo lečiti u roku od protokola utvrđenog onkologijom,“ oni tvrde.

Terapija je individualizovana fizioterapijska terapija, zasnovana na manuelnoj terapiji i istezanju, koju primenjuje specijalista limfologije. Sastoji se od 15 sesija koje se izvode tri uzastopne nedelje, pored saveta i vežbi koje treba da radite kod kuće.

„Do sada, tretmani primenjeni na ženama sa aksilarnim veb sindromom obično ne prelaze okvire obrazovanja“, kaže istraživač sa Univerziteta u Malagi.

U ovoj prvoj fazi studije, istraživači su izvršili sistematski pregled i meta-analizu. Kao sledeći korak, ovaj naučni tim treba da započne kliničko ispitivanje u okviru oblasti upravljanja zdravstvom, Campo de Gibraltar Oeste, posebno u Jedinici za limfedem u Alhecirasu, koja već ima odobrenje Etičkog komiteta.

Oni će raditi sa uzorkom od oko 50 žena i proučavati različite varijable kao što su funkcionalnost, opseg pokreta, bol i kvalitet života.