Nova istraživanja otkrivaju krater LCROSS-a na Mesecu i donose nova saznanja o lunarnim resursima

Godine 2009. NASA je namerno srušila svemirski brod u Mesec i koristila malu letelicu za praćenje rezultata da posmatra rezultate: Satelit za posmatranje i otkrivanje lunarnih kratera (LCROSS) je dizajniran da traži smrznutu lunarnu vodu i druge isparljive materije u lunarnom regolitu tako što ih udari. sa meseca.

Isparljive materije su materijali koji lako isparavaju ili prelaze iz tečnosti u gas. Udar LCROSS-a je podigao oblak regolita koji je sadržao dosta vode (5,6% mase), zajedno sa malim količinama ugljen-dioksida, sumpor-dioksida, metana i amonijaka. Ali to je uradio u trajno zasjenjenom području Meseca, ostavljajući naučnike nesposobnim da direktno posmatraju krater nakon njegovog formiranja.

Sada je novo istraživanje lociralo krater koji je misija LCROSS ostavila iza sebe, omogućavajući naučnicima da bolje kontekstualizuju rezultate misije i informišu o budućim naporima da lociraju i koriste resurse na Mesecu. Studija je objavljena u časopisu Geophisical Research Letters.

Da bi to uradili, Faset i tim su koristili dva izvora podataka. Minijaturni radio-frekventni instrument na lunarnom izviđačkom orbiteru (LRO) posmatra mesec na radarskim talasnim dužinama da bi tražio led u podzemnoj vodi. ShadovCam na Korea Pathfinder Lunar Orbiteru je preosetljiva kamera koja je lansirana 2022. godine, napravljena posebno za gledanje unutar večno mračnih oblasti Meseca. Njegove mogućnosti su omogućile istraživačima da direktno vide krater LCROSS i potvrde da promene reflektivnosti zasnovane na radaru koje je video LRO nakon udara odgovaraju novom krateru.

Udarni krater LCROSS je oko 22 metra u prečniku, izvještavaju istraživači, nešto manji nego što je tim LCROSS prvobitno procijenio. Da bi odredio starost isparljivih materija koje je izbacio LCROSS, istraživački tim je u model ugradio znanje o nagibu Meseca kroz istoriju i informacije o tome kako uticaji remete lunarnu koru.

Otkrili su da je regolit izbačen iz kratera verovatno poremećen pre između 100 i 500 miliona godina i da je lokacija udara LCROSS ušla u trajnu senku pre samo 900 miliona godina, što ga čini relativno mladom. Ovaj rezultat podržava ranije dokaze koji sugerišu da su sami isparljivi sastojci mladi i da su došli izvan Meseca – možda od kometa, asteroida ili solarnog vetra – umesto iz vulkanskih erupcija u ranoj istoriji Meseca.

Ovi rezultati dali su istraživačima dalji kontekst o poreklu i distribuciji vode na Mesecu. Ovi podaci bi mogli biti dopunjeni budućim misijama, kao što je Volatiles Investigating Polar Ekploration Rover (VIPER).