Perzistentne T ćelije identifikovane u mišićima pacijenata sa idiopatskim inflamatornim miopatijama

U prvoj studiji te vrste, istraživači sa Instituta Karolinska i reumatolozi iz Karolinske Sjukhuset okarakterisali su T ćelije u mišićnom tkivu pacijenata sa idiopatskim inflamatornim miopatijama. Oni pokazuju da iste T ćelije opstaju u mišićima tokom vremena uprkos imunosupresivnom tretmanu. Ova studija je sada objavljena u časopisu EMBO Molecular Medicine.

Idiopatske inflamatorne miopatije (IIM) su retke autoimune bolesti koje karakteriše ne samo slabost skeletnih mišića već i veliki broj zahvata vanmišićnih organa, gde lečenje predstavlja izazov zbog promenljive stope odgovora, često sa razočaravajućim rezultatima. Prisustvo infiltrata T ćelija u skeletnim mišićima je obeležje mnogih podskupova IIM. Međutim, još je nedostajala dublja analiza T ćelija na mestu upale i mogla bi pomoći u definisanju ili predviđanju boljeg tretmana za svakog pacijenta, kao i razumevanju molekularne patofiziologije.

„Iskoristili smo prednosti prikupljanja mišićnih biopsija u svrhu dijagnoze da bismo takođe izvršili dublju analizu T ćelija u mišićima i krvi pacijenata sa IIM“, kaže Karine Chemin, Karolinska Institutet, Odeljenje za medicinu, Solna, Odeljenje za reumatologiju.

„Najvažniji nalaz ove studije je da identifikujemo T ćelije koje imaju karakteristike tkiva. Pokazujemo da se ove ćelije održavaju unutar mišićnog tkiva uprkos imunosupresivnom tretmanu. Pretpostavljamo da bi ove ćelije, koje su proširene u tkivu, mogle doprinose relapsima i hroničnosti bolesti. Takođe pružamo duboku transkriptomsku analizu ovih T ćelija, molekularno mapiranje, za koje se nadamo da se može koristiti za bolje razumevanje patogeneze bolesti i za razvoj novih terapijskih ciljeva za pacijente koji se teško leče.“

Autori sada planiraju da prikupe uzorke od više pacijenata kako bi dobili bolji pregled molekularnih razlika između različitih IIM podtipova.