Pandemija je možda promenila crevne bakterije odojčadi

Deca koja su većinu svoje prve godine provela u pandemiji imaju manje vrsta bakterija u crevima od beba rođenih ranije, prema timu istraživača razvojne psihologije.

Nalazi, objavljeni u Scientific Reports, pokazali su da su bebe čiji su crevni mikrobi uzorkovani tokom pandemije imala manju alfa raznovrsnost crevnog mikrobioma, što znači da je bilo manje vrsta bakterija u crevima. Deca su imala manju količinu Pasteurellaceae i Haemophilus – bakterija koje žive u ljudima i mogu izazvati različite infekcije – i značajno različitu beta raznovrsnost, što nam govori koliko može biti sličan ili različit mikrobiom creva za dve grupe.

Autori u svom članku ukazuju da su na razlike možda uticale „društvene promene izazvane pandemijom COVID-19, pri čemu bebe potencijalno imaju više vremena kod kuće, manje vremena u vrtiću u interakciji sa drugom decom, povećana higijena u okruženju, promene u ishrani i praksi dojenja, i povećan stres negovatelja…“

„Pandemija COVID-19 pruža redak prirodni eksperiment koji nam pomaže da bolje razumemo kako društveno okruženje oblikuje mikrobiom creva bebe, a ova studija doprinosi rastućem polju istraživanja o tome kako promene u društvenom okruženju beba mogu biti povezane sa promenama u mikrobiom creva“, kaže Sarah C. Vogel, vodeći autor članka i nedavno diplomirani doktorat na programu razvojne psihologije NIU Steinhardt.

Za svoju studiju, autori su uporedili uzorke stolice dve socioekonomski i rasno različite grupe 12-mesečne dece koja žive u Njujorku, a date su pre pandemije (34 bebe) i između marta i decembra 2020. (20 beba).

Autori kažu da, iako spekulacije o zdravstvenim implikacijama razlika u mikrobiomu creva treba da se rade s oprezom, raznolikost creva je povezana sa zdravstvenim ishodima tokom životnog veka.

„Kod odraslih znamo da je manja raznolikost vrsta mikrobiote u crevima povezana sa lošijim fizičkim i mentalnim zdravljem“, kaže Natali Brito, viši autor i vanredni profesor na NIU Steinhardt. „Ali potrebno je više istraživanja o razvoju mikrobioma creva tokom detinjstva i kako okruženje za ranu negu može oblikovati te veze.“