Fosilizovano seme u stomaku najranije ptice menja našu predstavu o njenoj ishrani

U studiji objavljenoj u časopisu Current Biology, istraživači su napravili izuzetno otkriće koje menja ranije pretpostavke o ishrani jedne od najranijih ptica. Fosilizovano seme pronađeno u stomaku ptice Longipteriks chaoiangensis ukazuje na to da je ova drevna ptica, koja je živela pre 120 miliona godina u severoistočnoj Kini, verovatno jela voće, a ne ribu kao što se ranije verovalo.

Longipteriks, poznat po svojoj dugoj lobanji i neobično jakim zubima, bio je predmet spekulacija o svojoj ishrani. Ranije hipoteze sugerisale su da je ova ptica koristila svoje duguljaste zube za lov na ribu ili insekte, ali novo otkriće menja ovu sliku.

Jingmai O’Connor, pomoćnik kustosa fosilnih gmizavaca u Neguanee Integrative Field Museumu, koja je predvodila istraživanje, opisuje Longipteriksa kao „jednu od najčudnijih fosilnih ptica“ zbog njegove izdužene lobanje i zuba samo na vrhu kljuna. Zubi su se ranije smatrali adaptacijom za ribolov, ali otkriće fosilizovanog semena pokazuje da je ptica mogla konzumirati plodove drevnog drveta.

Paleobotaničarka Fabiana Herrera, koja je analizirala seme, utvrdila je da su male, okrugle strukture u stomaku ptice bile seme iz plodova golosemenki, drevnih predaka današnjih četinara. Ovo otkriće je prvi put pružilo konkretan dokaz o ishrani Longipteriksa, koja je prepoznata kao važna za razumevanje njegove ekologije i ponašanja.

Istraživači sada razmatraju mogućnost da su dugi kljun i jaki zubi Longipteriksa mogli služiti kao oružje za borbu ili društvene prikaze, slično modernim pticama kao što su kolibri. Ovo otkriće naglašava potrebu za dodatnim istraživanjima kako bi se bolje razumelo ponašanje drevnih ptica i kako fizičke karakteristike skeleta mogu odražavati složenije ekološke uloge.