Prvi referentni genom otkriva ključne strukturne varijacije povezane sa vremenom cvetanja u uljanoj repici

Uljanica repica (Brassica napus) je važna kultura u globalnoj poljoprivredi, ali nedostatak referentnih genoma bez praznina ograničavao je dublje analize. Međutim, nedavni napredak u tehnologijama sekvenciranja omogućio je stvaranje nove montaže referentnog genoma, otvarajući nove puteve za istraživanje strukturnih varijacija i identifikaciju genetskih osobina koje su ključne za fenotip.

Studija objavljena u Horticulture Research predstavlja prvu montažu bez praznina za sortu uljane repice, nazvanu Xiang5A (X5A). Ovaj sklop genoma, postignut integracijom više tehnologija sekvenciranja, ima N50 dužinu od 50,70 Mb i obuhvata sve 19 hromozoma. Osim toga, identifikovano je 124,774 modela gena, nadmašujući prethodne sklopove, a analiza strukturnih varijacija otkrila je gene povezane sa vremenom cvetanja, ključne za adaptaciju i zrelost semena.

Ova nova montaža referentnog genoma pruža čvrstu osnovu za buduća istraživanja genetike i agronomskih osobina uljane repice, što bi moglo značajno unaprediti uzgoj ove važne kulture i razumevanje njene složene genomske arhitekture.