Odgovarajući otisci dinosaurusa pronađeni na suprotnim stranama Atlantskog okeana

Međunarodni istraživački tim, vođen paleontologom SMU Luizom L. Džejkobsom, otkrio je značajne skupove otisaka stopala dinosaurusa iz rane krede na dva različita kontinenta. Ovi otisci, koji su pronađeni u Brazilu i Kamerunu, ukazuju na mesto gde su dinosauri koji su živeli na kopnu poslednji put mogli da prelaze između Južne Amerike i Afrike pre nego što su se ova dva kontinenta razdvojila.

Paleontolog Džejkobs ističe da su ovi otisci stopala slični u starosti, geološkom kontekstu i obliku. Oni su pronađeni na razdaljini od preko 6.000 kilometara jedan od drugog, a potiču još iz vremena kada je postojao superkontinent Gondvana. Ovo otkriće pruža uvid u proces razdvajanja Afrike i Južne Amerike pre više od 120 miliona godina.

Većina otisaka stopala pripada teropodima, dinosaurima sa tri prsta, dok su neki verovatno ostavljeni i od strane sauropoda ili ornitisa. Studiju su sproveli stručnjaci iz različitih oblasti, uključujući saradnike sa Univerziteta Harvard, Univerziteta Northvestern i Federalnog univerziteta u Rio de Žaneiru.

Ovo istraživanje, koje je objavljeno u Muzeju prirodne istorije i nauke Novog Meksika, posvećeno je paleontologu Martinu Lokliju. On je tokom svoje karijere posvetio pažnju proučavanju tragova i otisaka dinosaurusa, a ovo otkriće predstavlja važan doprinos razumevanju geološke prošlosti Afrike i Južne Amerike.

Razdvajanje Afrike i Južne Amerike pre više od 140 miliona godina rezultiralo je stvaranjem novih raseda i pukotina u Zemljinoj kori. Okeanska kora se formirala dok su se ova dva kontinenta udaljavala jedan od drugog, popunjavajući prostor koji danas zauzima Južni Atlantski okean.

Na lokacijama gde su pronađeni otisci dinosaurusa, u severoistočnom delu Brazila i severnom Kamerunu, mogu se videti geološke strukture koje svedoče o procesu razdvajanja kontinenata. Polu-grabenski baseni u ovim oblastima sadrže drevne sedimente i fosilni polen koji datiraju pre 120 miliona godina.

Reke i jezera koja su postojala u ovim basenima pružala su stanište za različite biljne i životinjske vrste, uključujući i dinosauruse. Otisci dinosaurusa ukazuju na to da su ovi predeli predstavljali važne puteve za migraciju života preko kontinenata pre više od 120 miliona godina.