Novo otkriće otkriva da okeanske alge neočekivano pomažu u hlađenju Zemlje

Uobičajena vrsta okeanskih algi igra značajnu ulogu u proizvodnji jedinjenja koje pomaže u hlađenju klime na Zemlji, otkrilo je novo istraživanje.

Nalazi studije Univerziteta Istočne Anglije (UEA) i Kineskog univerziteta Okean (OUC) mogli bi da promene naše razumevanje o tome kako ovi sićušni morski organizmi utiču na našu planetu.

Rad se pojavljuje u časopisu Nature Microbiology.

Tim je identifikovao alge Pelagophiceae koje formiraju cvetanje kao potencijalno obilne i važne proizvođače jedinjenja zvanog dimetilsulfoniopropionat ili DMSP.

Glavni autor profesor Džonatan Tod, sa Škole bioloških nauka UEA, rekao je: „Pelagophiceae su među najzastupljenijim algama na Zemlji, ali ranije nisu bile poznate kao važni proizvođači DMSP. Ovo otkriće je uzbudljivo jer je DMSP u izobilju antistresno jedinjenje, izvor hrane za druge mikroorganizme i glavni izvor gasova za hlađenje klime.“

Dr Jinian Vang, OUC/UEA Ph.D. student i prvi autor, rekao je: „Razumevanje uloge Pelagophiceae u proizvodnji DMSP znači da moramo ponovo razmisliti koliko se ovog jedinjenja proizvodi i kako utiče na našu klimu.“

Svake godine, milijarde tona DMSP-a proizvode se u Zemljinim okeanima od strane morskih mikroorganizama, pomažući im da prežive tako što se štite od različitih stresova kao što su promene u salinitetu, hladnoća, visoki pritisak i oksidativni stres. Važno je da je DMSP glavni izvor klimatski aktivnog gasa zvanog dimetilsulfid (DMS), koji je poznat kao miris mora.

Ova studija sugeriše da je proizvodnja DMSP-a, a samim tim i oslobađanje DMS-a, verovatno veća nego što se ranije predviđalo i naglašava ključnu ulogu mikroba u regulisanju globalne klime. DMS takođe deluje kao signalni molekul, usmeravajući morske organizme do njihove hrane i odvraćajući predatore.

Kada se DMS ispusti u atmosferu, DMS oksidacioni proizvodi pomažu u formiranju oblaka koji odbijaju sunčevu svetlost daleko od Zemlje, efikasno hladeći planetu. Ovaj prirodni proces je od suštinskog značaja za regulisanje klime na Zemlji, a takođe je izuzetno važan za globalni ciklus sumpora, koji predstavlja glavni put kojim se sumpor iz okeana vraća na kopno.

UEA i OUC su osnovali Zajednički istraživački centar Kine i Velike Britanije kako bi promovisali najsavremenija istraživanja i podučavanje u nauci o moru i okeanu. Dr Endrju Kurson iz UEA bio je ključni član tima koji je identifikovao nove enzime odgovorne za sintezu DMSP u različitim bakterijama, fotosintetičkim cijanobakterijama i algama. Dr Curson je rekao: „Identitet ovih enzima omogućio je našem timu da identifikuje Pelagophiceae kao potencijalno obilne i važne proizvođače DMSP.“

Glavni autor profesor Ksiao-Hua Zhang, sa OUC-ovog koledža za nauku o morskom životu, dodao je: „Identifikovanjem enzima uključenih u proizvodnju DMSP-a, naučnici mogu bolje razumjeti i predvideti ponašanje ovih algi koje narušavaju ekosistem i formiraju smeđu plimu. i njihov uticaj na globalne klimatske promene Ova studija je takođe pokrenula pitanja o drugim neidentifikovanim verzijama enzima potrebnih za pravljenje DMSP-a, ili potpuno drugačijim putevima za njegovo stvaranje koji su trenutno nepoznati.

Istraživači kažu da je potrebno dalje proučavanje algi Pelagophiceae u njihovom prirodnom okruženju, kao i detaljnije studije o drugim morskim organizmima. Bolja merenja nivoa DMSP u životnoj sredini, stope proizvodnje i razgradnje, kao i obilje enzima uključenih u stvaranje DMSP-a su takođe od ključne važnosti za dalji napredak u ovoj oblasti.

Istraživanje je rezultat saradnje između UEA i OUC, uz doprinose Poljoprivrednog univerziteta Kingdao, Univerziteta u Portu, Univerziteta Šandong i Laošan laboratorije u Kingdau, Kina.