Novi napredak u teoriji formiranja supermasivnih crnih rupa

Sa otkrićima u astronomskom posmatranju, naučnici su sada potvrdili postojanje supermasivnih crnih rupa u centrima galaksija. Nedavno objavljivanje slika crnih rupa dodatno je izazvalo radoznalost ljudi za crne rupe, istovremeno pružajući dodatne dokaze koji podržavaju Ajnštajnovu opštu teoriju relativnosti.

Ove supermasivne crne rupe imaju masu od miliona do milijardi solarnih masa. Zapanjujuće, neke od ovih crnih rupa su nastale manje od milijardu godina nakon Velikog praska. Razumevanje kako su se ove crne rupe formirale i narasle do tako ogromne mase u tako kratkom vremenskom periodu oduvek je bila važna tema u savremenoj astrofizici.

Istraživački tim sastavljen od Chi-Hong Lina i Ke-Jung Chena sa Instituta za astronomiju i astrofiziku, Academia Sinica (ASIAA) i Chorng-Iuan Hvang sa Instituta za astronomiju na Nacionalnom centralnom univerzitetu napravio je značajan novi napredak u teoriji formiranja supermasivnih crnih rupa. Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu The Astrophisical Journal.

Tim je koristio simulacije visoke rezolucije spajanja galaksija da bi istražio rast supermasivnih crnih rupa i njihov uticaj na galaksije domaćine. Uvođenjem novog modela molekularnih oblaka, otkrili su da se rast crnih rupa prvenstveno dešava kroz nakupljanje molekularnih oblaka tokom spajanja galaksija.

Zbog dinamike gravitacionih sila, masivni molekularni oblaci mogu efikasno da padaju u galaktički centar u poređenju sa neutralnim i jonizovanim gasovima, brzo povećavajući stopu formiranja zvezda u galaksiji i obezbeđujući neophodne hranljive materije za brz rast crne rupe.

Ovo omogućava crnim rupama koje su prvobitno imale samo nekoliko miliona solarnih masa da narastu do milijardi solarnih masa u roku od nekoliko stotina miliona godina, uspešno objašnjavajući uočene osobine spajanja galaksija i njihovih crnih rupa.

„Ovo istraživanje pokazuje mogući mehanizam za brzi rast crnih rupa i otkriva važnost molekularnih oblaka u galaksijama koje se spajaju“, rekao je Ke-Jung Čen.

„Naši rezultati istraživanja mogu da ponude ljudima dublje razumevanje evolucije galaksija. Očekujemo da će biti više rezultata posmatranja koji će potvrditi naš zaključak“, rekao je glavni autor Či-Hong Lin.