Nova platforma za brzo istraživanje mozga koji spašava živote

Međunarodni tim predvođen australijskim istraživačima razvio je platformu koja bi mogla da transformiše analizu podataka neuroimaging širom sveta. Neurodesk platforma će omogućiti naučnicima da ubrzaju istraživanje o stanjima kao što su epilepsija, demencija, šizofrenija i traumatske povrede mozga tako što će omogućiti bržu obradu i analizu podataka neuroslika.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Nature Methods.

Istraživanje mozga zahteva analizu veoma detaljnih skupova podataka generisanih sve moćnijim tehnikama za merenje strukture i funkcije mozga kao što su MRI, MEG i EEG. Razvijen od strane Tehnološkog univerziteta Svinburn, Univerziteta u Kvinslendu i Univerziteta u Sidneju, Neurodesk se bavi izazovima analize koje predstavljaju ovi skupovi podataka putem platforme otvorenog koda koja se može instalirati i koristiti bilo gde.

„Naša platforma čini kontinuirano širenje spektra najsavremenijih analitičkih tehnika i softvera dostupnim istraživačima širom sveta“, kaže vođa projekta Svinburn i direktor neuroimaging profesor Tom Džonston.

„Omogućava istraživačima da iskoriste najmoćnije superkompjutere i platforme u oblaku na laptopu pojedinačnog istraživača, a lako se instalira i ažurira.

Za kreiranje Neurodeska bio je potreban međunarodni tim sa ekspertizom u oblasti obrade signala i slike, medicinske fizike, softverskog inženjeringa, veštačke inteligencije i mašinskog učenja. Neurodesk platforma otvorenog koda je dizajnirana da podrži transparentna i ponovljiva istraživanja, tako da naučnici mogu da dele i unakrsno provere svoje analize i ubrzaju istraživanje u kritičnim oblastima.

Uz dodatno finansiranje, tim želi da proširi svoj obim na druge metode i aplikacije neuroimaginga koje će ubrzati proces dijagnoze i lečenja bolesti povezanih sa mozgom.