Primećena crna rupa koja vreba u Galaktičkom centru

Naučnici su nedavno otkrili crnu rupu u blizini centra galaksije koja se čini da je ključna karika u razumevanju evolucije crnih rupa. Ova crna rupa, smeštena u jatu zvezda pod nazivom IRS 13, privlači pažnju zbog svoje mase koja se nalazi između manjih crnih rupa formiranih od kolapsiranih zvezda i supermasivnih crnih rupa. Ova retka crna rupa srednje mase, težine oko 30.000 puta veće od mase Sunca, nalazi se na svega 0,1 svetlosnu godinu od galaktičkog centra.

Ova otkrića su rezultat istraživanja tima predvođenog astrofizičarom Florianom Peißkerom sa Univerziteta u Kelnu u Nemačkoj. Istraživači su analizirali kretanje zvezda i gasa u jatu IRS 13 i otkrili da postoji nešto unutar jata što gravitaciono održava njegovu strukturu. Nakon posmatranja rendgenskih zraka i prstena jonizovanog gasa u okolini crne rupe, naučnici su zaključili da je objekat u centru jata najverovatnije crna rupa srednje mase.

Ovo otkriće predstavlja značajan korak u razumevanju evolucije crnih rupa, posebno u premošćivanju jaza između manjih crnih rupa i supermasivnih crnih rupa. Tim istraživača ističe važnost ovog otkrića za dalje razumevanje rasta i evolucije crnih rupa u univerzumu.