Neinvazivni uređaj koristi magnetoneurografiju za snimanje nevoljnog nervnog sistema

Istraživački tim sa Univerziteta Kalifornija u San Dijegu je nedavno demonstrirao mogućnost nošenja neinvazivnog uređaja koji može pratiti aktivnost ljudskih cervikalnih nerava u kliničkim okolnostima. Ovaj uređaj, nazvan autonomnom neurografijom (ANG), omogućava praćenje neuronske aktivnosti vazga i karotidnog sinusa, kao i drugih autonomnih nerava u vratu. Vagusni nerv, kako ga nazivaju, igra ključnu ulogu u regulisanju različitih funkcija u organizmu, kao što su varenje, rad srca i imuni odgovor.

Nedavna studija, objavljena u časopisu Nature Communications Biologi, istraživala je duboku neuronsku aktivnost koristeći ovu tehniku na modelu hiperinflamacije. Ovo istraživanje je sprovedeno sa ciljem otkrivanja ranih znakova infekcije ili upale u telu. Učesnici studije su bili podvrgnuti testiranju krvnih uzoraka kako bi se analizirali nivoi inflamatornih proteina nakon što su im ubrizgani toksini koji izazivaju privremeno hiperinflamatorno stanje.

Tim istraživača je uspešno detektovao promene u nervnoj aktivnosti pacijenata nakon što su im ubrizgani toksini. Osim toga, zabeležene su promene u otkucajima srca, kao i veza između aktiviranja nervnih tačaka i promena u određenim inflamatornim citokinima. Ova tehnika omogućava lekarima da identifikuju podgrupe pacijenata sa većim rizikom od hiperaktivnog imunološkog odgovora ili imunoparalize, što može doprineti poboljšanju tretmana i smanjenju smrtnosti.

Uz pomoć ovog uređaja, moguće je pratiti smanjenje zapaljenja u telu, bolje razumeti nervni sistem i upalu kod pacijenata sa posttraumatskim stresnim poremećajem i drugim stanjima mentalnog zdravlja. Ova studija je rezultat saradnje između nekoliko istraživačkih institucija i kompanija, naglašavajući važnost interdisciplinarnog pristupa u istraživanju ovakvih tema.