Nedostatak funkcionalnih očiju ne utiče na biološki sat kod zebrica, pokazuje studija

Funkcionalne oči nisu potrebne za rad cirkadijanskog sata kod zebrica, kao što je sada pokazao istraživački tim koji uključuje naučnike CNRS. Rad je objavljen u časopisu PLOS Genetics.

Iako se podrazumeva da oko igra ključnu ulogu u prilagođavanju sisara na cikluse dan-noć, cirkadijalni sat se najčešće proučava kod noćnih kičmenjaka kao što su miševi.

Nasuprot tome, zebra je dnevni kičmenjak. Larve sa mutiranim lak genima nemaju funkcionalne ganglijske ćelije retine, koje prenose ono što oko opaža u mozak: dakle, larve ne vide.

Kroz posmatranje različitih larvi zebrica kojima nedostaju funkcionalne oči, tim naučnika je pokazao da potonji nisu potrebni da bi se uspostavili cirkadijalni ritmovi koji ostaju sinhronizovani sa ciklusima svetlosti i tame u laboratoriji. Ovo sugeriše da kod nekih životinjskih vrsta, druga neuronska kola postavljaju cirkadijalni sat.

Pored molekularnih analiza, istraživači su se oslanjali na video praćenje kretanja larvi, najpouzdaniji indikator u proučavanju cirkadijalnog sata. Ovi nalazi otkrivaju velike razlike između organizama u regulaciji cirkadijanskih ritmova.

Laboratorije uključene u studiju uključuju istraživačku jedinicu za molekularnu, ćelijsku i razvojnu biologiju (CNRS / Universite Toulouse III–Paul Sabatier) i Centar za integrativnu biologiju (CNRS / Universite Toulouse Paul Sabatier).