Naučnici su napravili uređaj koji može izolovati dotok krvi u mozak

Eksperimentalni uređaj koji izoluje dotok krvi u mozak ima potencijal da revolucioniše istraživanje mozga. Uređaj preusmerava dotok krvi u mozak preko pumpe koja održava ili prilagođava niz varijabli neophodnih za održavanje organa, uključujući krvni pritisak, temperaturu, oksigenaciju i hranljive materije, izvještavaju istraživači.

Kada je testiran na svinjskom mozgu, uređaj je održavao moždanu aktivnost i zdravlje tokom perioda od pet sati, otkrili su istraživači iz medicinskog centra UT Southvestern. Uređaj bi mogao da dovede do novih načina proučavanja ljudskog mozga bez uticaja drugih telesnih funkcija, rekli su istraživači.

„Ovaj novi metod omogućava istraživanje koje se fokusira na mozak nezavisno od tela, omogućavajući nam da odgovorimo na fiziološka pitanja na način koji nikada nije urađen“, dr Huan Pascual, profesor neurologije, pedijatrije i fiziologije na UT Southvestern, rečeno je u saopštenju medicinskog centra.

Nalazi su nedavno objavljeni u časopisu Naučni izveštaji.

Istraživači su već koristili sistem da bolje razumeju efekte niskog šećera u krvi u odsustvu drugih faktora.

Iako naučnici mogu da izazovu nizak nivo šećera u krvi kod laboratorijskih životinja ograničavanjem unosa hrane ili doziranjem insulina, telo to može da nadoknadi promenom metabolizma i pomuti rezultate. Ovaj novi uređaj omogućava istraživačima da direktno promene nivo šećera u krvi koji se pumpa u mozak.

Uređaj bi takođe mogao da dovede do poboljšanja mašina koje se koriste tokom operacija srčane bajpasa da bi se replicirao prirodni protok krvi u mozgu, rekao je Pascual.

Bajpas uređaji repliciraju neke funkcije srca i pluća, kao što je održavanje krvi kiseonikom i protok. Ali uređaji obezbeđuju kontinuirani protok, dok ovaj novi uređaj pruža pulsirajući tok sličan otkucaju ljudskog srca – razlika koja bi mogla sprečiti neke neželjene efekte povezane sa mozgom, objasnio je Pascual.

Mozak kontroliše razne telesne procese, uključujući otkucaje srca, disanje i san.

Međutim, telo takođe vrši određeni uticaj na funkciju mozga, kroz faktore kao što su nivoi šećera u krvi, krvni pritisak i oksigenacija.

Do sada nije bilo načina da se mozak odvoji od tela radi proučavanja ovih uticaja, primetio je Pascual.