Naučnici proučavaju efekat komine grožđa na mikrobiom digestivnog trakta biljojeda

Tokom procesa ekstrakcije soka od grožđa i procesa proizvodnje vina, stvara se značajna količina ostatka, koja čini 20-25% težine svežeg grožđa.

Korišćenje ovih nusproizvoda kao sastojaka stočne hrane ne samo da smanjuje zagađenje životne sredine, već i stvara povoljne ekonomske i ekološke koristi kroz kruženje hranljivih materija i recikliranje resursa. Međutim, uloga komine grožđa (GP) u oblikovanju mikrobioma gastrointestinalnog trakta ovaca ostaje nejasna.

Nedavno su istraživači sa Severozapadnog instituta za ekološku životnu sredinu i resurse Kineske akademije nauka (CAS), u saradnji sa kolegama sa Univerziteta Ningsija, odabrali jagnjad Tan i kominu vinove loze za merenje performansi rasta i sproveli sekvenciranje gena 16S rRNA za analizu sastav i funkcija bakterija i arheja u buragu, jejunumu, cekumu i debelom crevu.

Studija je objavljena u časopisu Granice u mikrobiologiji 28. septembra.

Istraživači su nasumično osmislili kontrolnu ishranu hranjenu osnovnom ishranom, a eksperimentalna grupa je 46 dana hranjena ishranom koja je sadržala 8% komine grožđa.

Rezultati su pokazali da je komina grožđa povećala obilje Prevotelle 1, Ruminococcus 2 i Sharpea, dok je smanjila Ruminococcaceae koja proizvodi acetat i Methanobrevibacter koji proizvodi metan u gastrointestinalnom traktu Tan jagnjadi.

Dodavanje 8% komine grožđa u hranu nije uticalo na performanse rasta Tan jagnjadi, ali je promovisalo metabolizam propionske kiseline, razgradnju skroba, biosintezu aminokiselina u crevima, biosintezu B-vitamina u buragu i smanjilo proizvodnju metana promenom gastrointestinalnog mikrobiooma.

„Naša studija pruža teorijsku osnovu za dalje razumevanje mehanizma komine grožđa, razvoja i racionalnog korišćenja resursa za stočnu hranu, kao i smanjenja emisije metana u stočarstvu“, rekao je Jang Guo iz NIEER-a, odgovarajući autor studije.