Uloga senzora aminokiselina hipotalamusa u efektima antidepresiva

Depresija je vodeći uzrok invaliditeta širom sveta i u velikoj meri doprinosi globalnom teretu bolesti. Ishrana je neophodna za održavanje normalnih emocionalnih stanja. Nutriciona terapija raste u mnogim tretmanima bolesti, ali malo se zna u oblasti depresije. Neuravnotežena ishrana je uključena u etiologiju depresije, potencijalno ometajući lečenje.

Na primer, mnoge esencijalne aminokiseline (EAA) u serumu se menjaju kod pacijenata sa depresijom, kao što su triptofan, treonin, leucin, izoleucin i valin. Međutim, da li EAA doprinosi depresiji i osnovni mehanizmi ostaju uglavnom nepoznati.

Sada, istraživači u Kini, predvođeni Feifan Guoom, profesorom na Institutu za translaciona istraživanja mozga na Univerzitetu Fudan, otkrili su da ishrana sa nedostatkom leucina ima antidepresivne efekte na ponašanje izazvano depresijom izazvano hroničnim obuzdavanjem i otkrili su mehanizam aminokiselina. sensing u hipotalamičnim agouti-srodnim peptidima (AgRP) neuronima. Objavili su svoje rezultate u Life Metabolism.

U ovoj studiji, otkriveno je da ishrana sa nedostatkom leucina ima antidepresivne efekte na ponašanje izazvano depresijom izazvano hroničnim obuzdavanjem kod oba pola miševa. Zanimljivo je da se efekti nedostatka aminokiselina odnose na sve esencijalne aminokiseline. Intracerebroventrikularnom injekcijom, istraživači su otkrili da odgovor na deprivaciju leucina posreduje hipotalamus, specifičan region koji uglavnom reguliše apetit i energetski metabolizam.

Štaviše, naučnici su otkrili da se grupa neurona u hipotalamusu, AgRP neuroni, aktivirala tokom deprivacije leucina, a utišavanje AgRP neurona je ukinulo antidepresivne efekte izazvane deprivacijom leucina. Štaviše, opšti kontrolni nedepresivni 2 (GCN2), senzor aminokiselina, u AgRP neuronima, aktiviran je tokom nedostatka leucina nakon stresa, a GCN2 nokdaun u AgRP neuronima blokirao je promene ponašanja izazvane nedostatkom leucina, koje je poništeno aktiviranjem AgRP neurona. .

Ovo istraživanje je pokazalo da neočekivani obrazac ishrane, nedostatak leucina, a ne dodatak ishrani, rezultira antidepresivnim efektima, a ovu regulaciju posreduje grupa oreksigenih neurona, AgRP neurona. Štaviše, ovi rezultati ukazuju na novu funkciju GCN2 signala u AgRP neuronima pod neuravnoteženim amino kiselinama i hroničnim stresom.

Kako bi nedostatak leucina takođe mogao da pomogne u gubitku težine i poboljšanju metabolizma glukoze, ovaj obrazac ishrane može pomoći u ublažavanju gojaznosti izazvane antidepresivima u budućim primenama. Ova studija pruža novu perspektivu za istraživanje odnosa ishrane, hipotalamusa i depresije.