Nova studija otkiva poreklo asteroida koji je zbrisao dinosauruse

Nova istraživanja bacaju svetlo na poreklo asteroida koji je pre 66 miliona godina izazvao masovno izumiranje, uključujući i dinosauruse. Istraživači su upotrebili inovativne tehnike da bi dokazali da se ovaj asteroid, koji je udario u područje današnjeg meksičkog poluostrva Jukatan, formirao iza Jupiterove orbite.

Tim naučnika, predvođen Mario Fišer-Godeom sa Univerziteta u Kelnu, otkrio je da je asteroid bio C-tipa, što znači da je bio ugljeničan i potekao iz spoljašnjeg Sunčevog sistema. Ova otkrića su važna jer većina meteorita koji padaju na Zemlju potiče iz unutrašnjeg Sunčevog sistema, bliže Suncu.

Analizom izotopa rutenijuma, retkog elementa na Zemlji, naučnici su potvrdili da je on prisutan u naslagama koje su se formirale nakon udara asteroida, što im je omogućilo da precizno odrede njegovo poreklo.

Studija odbacuje ranije pretpostavke da je udarni objekat možda bila kometa, čime se daje nova perspektiva na prošle događaje masovnih izumiranja na Zemlji i na mogućnost budućih udara sličnih asteroida.

Fišer-God ističe da bi ovi nalazi mogli pomoći u razumevanju kako je voda stigla na našu planetu i kako bi se čovečanstvo moglo bolje pripremiti za potencijalne pretnje iz svemira u budućnosti.