Naučnici identifikuju nove vrste dinosaurusa po otiscima stopala u Brazilu

Brazilska geološka služba objavila je u četvrtak novu vrstu dinosaurusa, brze životinje koja je živela u pustinji tokom ranog perioda krede.

Nova vrsta, nazvana Farlovichnus rapidus, bila je mala životinja mesožderka veličine današnje ptice seriema, ili visoka oko 60-90 cm, prema istraživačima. Otkriće je objavljeno u naučnom časopisu Cretaceous Research.

„Iz velike udaljenosti između pronađenih otisaka stopala, moguće je zaključiti da je reč o veoma brzom reptilu koji je trčao preko drevnih dina“, navodi se u saopštenju geološke službe.

Rani period krede protezao se od pre 100 do 145 miliona godina.

Fosilizovane „puteve“ dinosaurusa, kako ih nazivaju naučnici, prvi je pronašao 1980-ih italijanski sveštenik i paleontolog Đuzepe Leonardi u današnjem gradu Ararakuara, u državi Sao Paulo.

Leonardi je 1984. poklonio jedan od uzoraka otiska stopala, pronađenog u takozvanoj formaciji Botukatu, grupi stena koje je formirala drevna pustinja dina, Brazilskom Muzeju nauka o Zemlji (MCTer).

Otisci stopala se razlikuju od svih drugih poznatih otisaka stopala dinosaurusa, rekao je paleontolog MCTer Rafael Kosta.