Mali asteroid Dinkinesh iznenadio naučnike sa svojim malim mesecom

Ove nedelje, NASA-in svemirski brod Lusi otkrio je prijatno iznenađenje tokom preleta asteroida Dinkinesh – asteroida malih dimenzija koji je pokazao da ima svog malog pratioca – mini mesec.

Otkriće je napravljeno tokom preleta Dinkineša u sredu, na udaljenosti od 480 miliona kilometara u glavnom asteroidnom pojasu iza planete Mars. Svemirska letelica Lusi uspela je da zabeleži ovaj neobičan par kada su bili udaljeni oko 435 kilometara.

Podaci i slike poslati nazad na Zemlju potvrdili su da asteroid Dinkinesh ima prečnik od jedva 790 metara, dok je njegov pratilac, mini mesec, promera samo 220 metara.

Ova misija Lusi na asteroidu Dinkinesh predstavlja pripremu za buduće istraživanje većih i misterioznijih asteroida u blizini Jupitera. Lansirana 2021. godine, svemirska letelica će stići do prvog od ovih takozvanih trojanskih asteroida 2027. godine i istraživati ih najmanje šest godina. Originalna lista ciljeva od sedam asteroida sada broji 11.

Zanimljivo je napomenuti da reč „Dinkinesh“ na amharskom jeziku Etiopije znači „divan si.“ To je takođe amharsko ime za „Lusi,“ 3,2 miliona godina stare fosile ljudskog pretka pronađene u Etiopiji tokom 1970-ih. Ovo ime je odabrano za svemirsku letelicu kako bi odražavalo značaj i divotu ovog otkrića.

„Dinkinesh zaista opravdava svoje ime; ovo je divno,“ izjavio je Hal Levison, vodeći naučnik sa Southwest Research Instituta.