NASA-ina sonda Lusi otkriva binarni asteroid Dinkineš tokom prvog obleta

NASA-ina asteroidna sonda Lusi iznenadila se tokom svog prvog obleta asteroidima otkrivši binarni asteroid Dinkineš, koji ima svoj mali asteroidni mesec u bliskoj orbiti. Dinkineš se nalazi u glavnom pojasu između Marsa i Jupitera i sada je postao interesantno otkriće koje sugeriše da bi moglo biti mnogo više binarnih asteroida u Sunčevom sistemu nego što se dosad mislilo. Ovo otkriće može pomoći naučnicima da bolje razumeju kako se stene u Sunčevom sistemu formiraju i međusobno deluju.

Lusi, koja je deo NASA-inog programa za proučavanje Sunčevog sistema, iznenadila se dok je pravila detaljne slike Dinkineša tokom svog obleta. Ova misija ima za cilj istraživanje asteroida kako bi se saznalo više o tome kako se Sunčev sistem formirao i kako su se planete razvile. Otkriće binarnog asteroida može dodatno obogatiti naše razumevanje ovih procesa.

Ovaj binarni asteroid Dinkineš, sa svojim dva komponenta različite veličine, sličan je drugim binarnim asteroidima blizu Zemlje, ali postoje zanimljive razlike koje će naučnici istražiti dalje. Sonda Lusi trenutno je na putu ka svom drugom glavnom asteroidnom susretu sa asteroidom Donald Johanson, koji se očekuje 2025. godine.