NASA deli slike iz američkog instrumenta za praćenje zagađenja

NASA je u četvrtak objavila prve mape podataka iz svog novog instrumenta lansiranog u svemir ranije ove godine, koji sada uspešno prenosi informacije o glavnim zagađivačima vazduha širom Severne Amerike. Predsednik Bajden i potpredsednik Haris veruju da svi ljudi imaju pravo da udišu čist vazduh. Podaci iz misije TEMPO će pomoći donosiocima odluka širom zemlje da postignu taj cilj i podržaće klimatski plan Bajdenove administracije — najsnažniji klimatski plan u istoriji.

Sa svoje orbite 22.000 milja iznad ekvatora, NASA TEMPO, ili Troposferske emisije: Monitoring zagađenja, je prvi svemirski instrument dizajniran za kontinuirano merenje kvaliteta vazduha iznad Severne Amerike sa rezolucijom od nekoliko kvadratnih milja.

„Komsije i zajednice širom zemlje imaće koristi od TEMPO-ovih podataka koji menjaju igru u decenijama koje dolaze“, rekao je administrator NASA-e Bil Nelson. „Ovog leta milioni Amerikanaca su iz prve ruke osetili uticaj dima od šumskih požara na naše zdravlje. NASA i Bajden-Harisova administracija su posvećeni tome da svakodnevnim Amerikancima i donosiocima odluka olakšaju pristup i korišćenje TEMPO podataka za praćenje i poboljšanje kvaliteta. vazduha koji udišemo, od koristi životu ovde na Zemlji.“

Posmatranja TEMPO-a će značajno poboljšati studije zagađenja izazvanog saobraćajem u špicu, kretanjem dima i pepela od šumskih požara i vulkana i efektima primene đubriva na poljoprivredno zemljište. Pored toga, TEMPO podaci će pomoći naučnicima da procene uticaj zagađivača na zdravlje i pomoći u kreiranju mapa zagađenja vazduha na nivou susedstva, poboljšavajući razumevanje dispariteta u kvalitetu vazduha unutar zajednice. Podaci će se deliti sa partnerskim agencijama koje prate i predviđaju kvalitet vazduha, kao što su Agencija za zaštitu životne sredine i Nacionalna uprava za okeane i atmosferu.

Lansiran u aprilu na satelitu Makar Intelsat 40e na raketi SpaceKs Falcon 9, TEMPO dnevno skenira donju atmosferu iznad Severne Amerike od Atlantskog okeana do obale Tihog okeana i od otprilike Meksiko Sitija do centralne Kanade. Primarni instrument je napredni spektrometar koji detektuje zagađenje koje je normalno skriveno unutar reflektovane sunčeve svetlosti.

Naučna misija je saradnja između NASA-e i Smithsonian Astrophisical Observatori (SAO) u Kembridžu, Masačusets. NASA-in instrument TEMPO izmerio je koncentracije zagađenja azot-dioksidom iznad Severne Amerike po prvi put 2. avgusta 2023. Vizuelizacija pokazuje šest skeniranja napravljenih svakih sat vremena između 11:12 i 17:37, sa krupnim planovima na koridoru I-95 u Severoistok SAD, centralni i istočni Teksas do Nju Orleansa, i jugozapad od Los Anđelesa do Las Vegasa. Područja podataka koji nedostaju ukazuju na oblačnost. Zasluge: Kel Elkins, Trent Schindler i Cindi Starr/NASA-in Studio za naučnu vizuelizaciju

Prve mape zagađenja koje je NASA objavila tokom misije pokazuju koncentracije gasa azot-dioksida iz zagađenja oko gradova i glavnih saobraćajnih arterija Severne Amerike. TEMPO meri sunčevu svetlost reflektovanu i raspršenu sa površine Zemlje, oblaka i atmosfere. Gasovi u atmosferi apsorbuju sunčevu svetlost, a dobijeni spektri se zatim koriste za određivanje koncentracije nekoliko gasova u vazduhu, uključujući azot-dioksid.

Vizuelizacije pokazuju šest skeniranja napravljenih između 11:12 i 17:27. EDT 2. avgusta. Pogledi iz krupnog plana se fokusiraju na jugozapadni deo SAD od Los Anđelesa do Las Vegasa; od centralnog i istočnog Teksasa do Nju Orleansa; i Interstate 95 koridor između Njujorka i Vašingtona. Podaci su prikupljeni tokom TEMPO-ovog perioda „prvog svetla“ od 31. jula do 2. avgusta, kada su kontrolori misije otvorili spektrometar da pogledaju Sunce i Zemlju i započeli niz testova i solarnih kalibracija.

„TEMPO počinje da meri dnevno zagađenje vazduha po satu u većoj Severnoj Americi“, rekla je Keli Čens, viši fizičar SAO i glavni istraživač TEMPO-a. „Meri ozon, azot-dioksid, formaldehid, aerosole, vodenu paru i nekoliko gasova u tragovima. Već je u planu skoro 50 naučnih studija koje se zasnivaju na ovom novom načinu prikupljanja podataka.“

Instrument TEMPO je napravio Ball Aerospace i integrisao ga je Intelsat 40e koji je napravio Makar. Od lansiranja, timovi NASA-e, Ball Aerospace i SAO proveravali su i kalibrirali sisteme i komponente satelita. Instrument će početi sa punim radom u oktobru, prikupljajući dnevno skeniranje po satu, prvi instrument koji će na ovaj način posmatrati zagađenje u Severnoj Americi.

„Uzbuđeni smo što vidimo početne podatke iz instrumenta TEMPO i da su performanse onoliko dobro koliko smo mogli da zamislimo sada kada radi u svemiru“, rekao je Kevin Daugherti, menadžer projekta TEMPO u NASA-inom istraživačkom centru Langlei u Hamptonu, Virdžinija. . „Radujemo se završetku puštanja u rad instrumenta, a zatim započinjanju naučnog istraživanja.

TEMPO je deo NASA-inog programa Earth Venture Instrument, koji uključuje mala, ciljana naučna istraživanja dizajnirana da dopune NASA-ine veće istraživačke misije. Instrument takođe čini deo virtuelne konstelacije monitora zagađenja vazduha za severnu hemisferu koja takođe uključuje južnokorejski geostacionarni spektrometar za praćenje životne sredine i satelit Sentinel-4 ESA (Evropske svemirske agencije).