Revolucionarni Unic-SPD modul: Nova era u detekciji jednog fotona

Grupa istraživača nedavno je razvila inovativno rešenje za očitavanje jednofotonskih detektora (SPD) koje obećava revoluciju u fotonici. Njihov ultra-uskopojasni kolo interferencije (UNIC) omogućava izuzetno precizno odbacivanje signala, poboljšavajući performanse SPD-ova.

U novom radu objavljenom u časopisu Advanced Devices & Instrumentation, istraživači su opisali UNIC kao ključni deo njihovog novog kola za očitavanje. Ova tehnologija, koja uključuje filter površinskih akustičnih talasa (SAV) u asimetričnom radio-frekventnom interferometru Mach-Zehnder, omogućava veoma efikasno odbacivanje nepotrebnih signala, čineći otkrivanje slabih fotona tačnijim i pouzdanijim.

Ovo otkriće predstavlja značajan korak napred u oblasti fotonike, jer omogućava stvaranje kompaktnih, visoko performantnih SPD modula. Integrisanje UNIC tehnike sa samostalnim InGaAs SPD modulom rezultiralo je uređajem koji nudi izvanredne performanse u malim dimenzijama, otvarajući vrata za brže i efikasnije metode merenja fluorescencije, lasersko merenje opsega i mnoge druge aplikacije u kvantnoj optici.

Ovaj revolucionarni UNIC-SPD modul karakteriše izuzetna efikasnost detekcije od 30%, uz minimalnu verovatnoću naknadnog pulsiranja od 2,4%, čime se postiže visok nivo preciznosti u merenjima. Sa ulaznim taktom od 1,25 GHz, ovaj modul obećava performanse koje su uporediva sa stolnom opremom, ali u znatno manjoj i kompaktnijoj formi.

Ova tehnološka dostignuća otvaraju nove mogućnosti u istraživanju i primeni kvantne optike, obećavajući da će ubrzati razvoj naprednih tehnologija u ovoj oblasti. UNIC-SPD modul predstavlja prekretnicu u detekciji jednog fotona i distribuciji kvantnih ključeva, donoseći sa sobom potencijal za revolucionarne promene u mnogim oblastima nauke i tehnologije.