Najveći T. Reks je verovatno bio mnogo veći nego što smo ikada mislili

Istraživanje ukazuje na mogućnost da je najveći T. reksovi primerak bio značajno masivniji nego što se ranije pretpostavljalo. Statistički, veoma je verovatno da nijedan od fosila tiranosaurusa reksa koje smo pronašli nije predstavljao najveću vrstu ove dinosauruske grupe. Nova studija sugerira da je najveći T. reks mogao biti čak 70% teži od dosad najvećeg poznatog fosila ove vrste. To znači oko 15.000 kg, u poređenju sa poznatim fosilom po imenu Skoti, procenjenim na 8.800 kg.

Džordan Malon, paleobiolog iz Kanadskog muzeja prirode, i Dejvid Houn, paleontolog sa Univerziteta Kraljica Meri u Londonu, istražuju dilemu s kojom se suočavaju mnogi naučnici kada pokušavaju proceniti veličinu vrste na osnovu ograničenog uzorka fosilnih podataka. Njihovo istraživanje ističe važnost uzorkovanja populacije u određivanju maksimalnih dimenzija tela ovih dinosaura.

Prema procenama, na Zemlji je postojalo oko 2,5 milijardi jedinki T. reksa tokom 2,4 miliona godina njihove dominacije, ali imamo samo 84 relativno kompletna fosilna skeleta na raspolaganju. Postoje naznake da su neki T. reksi bili znatno veći od dosad poznatih fosila.

Kroz korišćenje sofisticiranih kompjuterskih modela, istraživači su generisali 140 miliona virtuelnih T. reksova kako bi bolje razumeli varijacije veličina unutar ove vrste. Rezultati ukazuju da smo verovatno već otkrili T. reksa koji je veći od 99% drugih jedinki ove vrste, ali postoji još nepoznanica oko preostalih 1% najvećih primeraka.

Iako se istraživanje fokusira na T. reksa, ono nosi širu poruku o važnosti upoređivanja statističkih podataka umesto samo analize skeletnih ostataka. Ovo istraživanje, objavljeno u časopisu „Ecology and Evolution“, otvara nova pitanja o evoluciji i veličini dinosaurusa, ističući važnost objektivnog pristupa u istraživanju paleontologije.