Molekul može brzo i na kratko da poveća broj belih krvnih zrnaca

Tretman molekulom poznatim kao A485 može brzo i privremeno povećati nivoe belih krvnih zrnaca, kritičnog dela imunog sistema tela, efekat koji je teško ostvariti sa trenutno dostupnim farmaceutskim proizvodima, otkriva nova studija Jejla.

U svom eksperimentu, istraživači su otkrili da je izloženost molekulu kod miševa izazvala mobilizaciju belih krvnih zrnaca iz koštane srži, odgovor koji bi mogao da informiše budući tretman za pacijente kojima je potrebno pojačanje imunološke aktivnosti, kažu istraživači.

Nalazi su objavljeni 31. januara u časopisu Imunitet.

Postoje određeni uslovi u kojima pojedinci mogu biti pogođeni niskim brojem belih krvnih zrnaca. To uključuje genetska stanja—kao što je teška urođena neutropenija, retka bolest kod dece koja su sklona ponovljenim infekcijama zbog niskog nivoa belih krvnih zrnaca zvanih neutrofili—i stečena stanja, kao što je smanjen broj belih krvnih zrnaca nakon hemoterapije. Zatim postoje bolesti poput leukemije gde je nivo belih krvnih zrnaca previsok.

Međutim, postoji nekoliko farmakoloških opcija za prilagođavanje broja belih krvnih zrnaca kod pacijenata sa abnormalnim nivoima.

Za novu studiju, istraživači su primetili efekat A485 na krvne ćelije kod miševa. Molekul, koji su istraživači predložili da nazove „prohiberin“, inhibira proteine koji moduliraju ekspresiju gena, u suštini uključuju ili isključuju gene.

„Otkrili smo da je ovaj molekul, A485, izazvao snažan porast belih krvnih zrnaca, uključujući i ona koja su uključena u adaptivni i urođeni imuni sistem“, rekao je Nikolaj Jaške, vodeći autor studije i postdoktorski saradnik u laboratoriji Endru Vanga. , vanredni profesor interne medicine (reumatologije) i imunobiologije na Medicinskom fakultetu u Jejlu.

Ovo povećanje belih krvnih zrnaca, raspoređenih iz koštane srži životinja, dogodilo se ubrzo nakon izlaganja A485. Otprilike 12 sati kasnije, rekli su istraživači, broj ćelija se vratio na prethodni nivo. Ovaj kratkoročni efekat je ključan, rekao je Jaschke.

„Trenutno, glavni tretman za nizak broj belih krvnih zrnaca je G-CSF, ili faktor koji stimuliše koloniju granulocita, koji proizvodi telo i može se primeniti kao lek“, rekao je Jaschke. „Ali ima dugotrajan efekat, koji može biti štetan u nekim okolnostima, ograničavajući njegovu širu kliničku upotrebu. A485 je jednako moćan kao G-CSF, ali manje izdržljiv.“

Da bi videli da li bi ovo kratko povećanje broja belih krvnih zrnaca moglo biti efikasno u lečenju infekcije, istraživači su dali A485 miševima koji su primali hemoterapiju – i stoga su imali oštećenu koštanu srž – a takođe su bili zaraženi bakterijom listerije.

Čak i sa oštećenom koštanom srži, miševi koji su primili A485 preživljavali su brže od onih koji nisu, jer su mogli efikasnije da očiste bakterije. Ovaj nalaz je posebno važan u kontekstu lečenja raka, rekli su istraživači.

„Kada pacijenti razviju nizak broj belih krvnih zrnaca nakon hemoterapije, stanje koje se zove neutropenična groznica, antibiotici su jedina odobrena terapija“, rekao je Jaschke. „A485 bi mogao biti druga opcija.“

Ubuduće, primetio je Jaschke, studije bi trebalo da testiraju A485 protiv drugih infekcija, jer listerija nije najčešći patogen sa kojim se pacijenti susreću kada je imunokompromitovan. Pored toga, potrebno je uraditi više istraživanja da bi se bolje razumelo kako A485 ima efekat koji ima. Ali trenutna studija nudi neke naznake.