Uloga kortikospinalnog neurona tokom motoričkog učenja

Učenje motoričkih veština zavisi od sposobnosti mozga da se menja ili bude plastičan. Konkretno, primarni motorni korteks mozga može se promeniti kako osoba uči nove motoričke zadatke. Kada neko nauči složen zadatak koji uključuje finu motoričku kontrolu, kao što je hvatanje predmeta, njegov mozak prolazi kroz velike promene u predstavljanju dela tela koji kontroliše fine pokrete. Nasuprot tome, jednostavniji zadaci ne dovode do ovakvih promena.

U novoj studiji objavljenoj u Nature Communications, istraživači sa Burke Neurološkog instituta istraživali su ulogu specifične grupe neurona, nazvanih kortikospinalni neuroni, u učenju i obavljanju različitih motoričkih zadataka. Kortikospinalni neuroni obezbeđuju izlaz iz mozga direktno u kičmenu moždinu. Istraživači su koristili snimanje kalcijuma za merenje aktivnosti ovih neurona kod miševa dok su naučili da obavljaju dva različita zadatka: jedan koji je zahtevao precizne pokrete prednjeg ekstremiteta, a drugi koji je bio jednostavniji i nije zahtevao toliko preciznosti.

Istraživači su otkrili da je aktivnost kortikospinalnih neurona različita u zavisnosti od zadatka koji su miševi obavljali. Konkretno, neuroni su pokazali obrasce aktivnosti koji su bili povezani sa vremenom preciznih pokreta potrebnih za složeniji zadatak, ali ne i za jednostavniji zadatak. Dalji eksperimenti su pokazali da je aktivnost kortikospinalnog neurona neophodna za obavljanje složenog, ali ne i jednostavnijeg zadatka.

Sve u svemu, ovi nalazi sugerišu da kortikospinalna mreža u mozgu igra važnu ulogu u učenju i izvođenju preciznih motoričkih pokreta.