Mlade žabe mogu da se kamufliraju kao životinjski izmet

Mlado potomstvo žabe poreklom iz jugoistočne Azije ima „neobičan uzorak boja“, verovatno da bi se kamuflirao „kao životinjski izmet“ kako bi pobegao od predatora, prema studiji.

Tim istraživača koji je proučavao maloletne Volasove leteće žabe — koje su jarko crvene sa malim belim tačkama — došao je do otkrića zahvaljujući eksperimentu u bečkom Zoološkom vrtu Šenbrun, saopštio je zoološki vrt u četvrtak.

„Mlade žabe verovatno računaju na činjenicu da će biti viđene, ali će se smatrati nečim nejestivim“, rekla je istraživačica sa Univerziteta u Beču Suzane Stuekler.

Ona i nekoliko drugih nedavno su objavili svoje nalaze u časopisu Ekologija ponašanja i sociobiologija.

Da bi testirali svoju hipotezu da su žabe pokušavale da pobegnu od predatora, istraživači su napravili modele voštanih žaba različitih boja i postavili ih u prašumsku kuću zoološkog vrta.

Kuća „sadrži raznoliku zajednicu ptičjih predatora za koje je poznato da koriste viziju boja za otkrivanje žaba kao plena“, primećuje se u studiji.

Utvrđeno je da je stopa napada bila znatno veća za crvenu nego za zelenu, ali je smanjena za polovinu kada su crveni modeli imali bele mrlje.

„Pokazali smo da neobičan uzorak boja maloletnika verovatno funkcioniše kao maskenbal životinjskog izmeta“, rekli su istraživači.

„(Može) funkcionisati kao strategija protiv predatora… tako da su ih predatori pogrešno identifikovali kao nejestive objekte“, dodali su.

„Prema našim saznanjima, ovo je prvo eksperimentalno istraživanje kičmenjaka koji se maskira u životinjski izmet.“

Žablje pege nestaju nakon godinu dana, „kada pojedinci sazrevaju u odrasle i razviju svoju kultnu smaragdno zelenu boju“.

Volasove leteće žabe mogu da klize 16 metara od drveta do drveta zahvaljujući koži između prstiju i dodacima na rukama i nogama.