Mikrobiolozi otkrivaju regulatorni mehanizam koji drži pod kontrolom bakterije koje izazivaju rak

Istraživači sa Instituta Forsith otkrili su važan mehanizam koji može imati duboke implikacije na način na koji sprečavamo kolorektalni rak. Čudno, njihovo otkriće je počelo u ustima.

Rak debelog creva je drugi najsmrtonosniji rak, ubijajući preko 52.000 ljudi godišnje. Sve veći broj dokaza ukazuje da je Fusobacterium nucleatum, oportunistički oralni patogen, jedan od faktora koji izazivaju kolorektalni rak. Fusobakterije se često nalaze u zdravim ustima, žive u ravnoteži sa drugim bakterijama u oralnom mikrobiomu. Smatra se oportunističkim jer u određenim uslovima brzo izmiče kontroli i nanosi štetu ljudskom domaćinu.

Istraživači su želeli da shvate šta drži Fusobakterije pod kontrolom u zdravim ustima. Otkrili su da molekul koji prirodno proizvodi ljudski domaćin direktno cilja na fuzobakterije i sprečava je da preuzme. Molekul je mala RNK.

Njihovi rezultati, opisani u „Ciljanje Fusobacterium nucleatum kroz hemijske modifikacije fragmenata prenosne RNK izvedene iz domaćina“, koji je objavljen u časopisu ISME Journal, sugerišu da bi se hemijski modifikovana verzija ovog molekula mogla koristiti kao potencijalni terapeutik za sprečavanje kolorektalnog karcinoma u budućnost.

„Neverovatna stvar u vezi sa ovom malom RNK“, rekao je dr Sjuesong He, viši član osoblja Forsith-a koji je vodio studiju, „je da je veoma moćna i veoma ciljana. Ne ubija sve bakterije, dobre i loše On samo inhibira fuzobakterije. Sposobnost ciljanja specifičnog patogena je ono što čini molekul obećavajućim terapeutskim agensom.“

Oralni mikrobiom, koji se sastoji od zajednica mikroba, igra važnu ulogu u ljudskom zdravlju i bolestima. Bolest se javlja kada je poremećena ravnoteža između bakterije i domaćina. Određene patogene bakterije mogu početi da se povećavaju i izazivaju probleme.

Kako mikrob u ustima utiče na druge delove našeg tela? „U zdravim ustima sa dobrom higijenom“, objasnio je dr Pu-Ting Dong, postdoktorant iz Forsajta i koautor ove studije, „fuzobakterije se drže pod kontrolom. Kada je homeostaza usta poremećena lošim oralnim higijena ili oslabljen imunitet domaćina, može stvoriti savršene uslove da fuzobakterije rastu van kontrole.“

Često ovaj prekomerni rast fuzobakterije izaziva parodontalnu bolest. Međutim, to takođe može dovesti do smrtonosnijih bolesti, kao što je kolorektalni rak. Ako neko nepravilno četka i čisti konce i dobije mikrokrvarenje, bakterije mogu ući i putovati kroz krvotok u druge delove tela, kao što je debelo crevo. Pored kolorektalnog karcinoma, neravnoteža u ustima je direktno povezana sa drugim sistemskim stanjima kao što su dijabetes i Alchajmerova bolest.

Kao deo studije, grupa dr. Hea se udružila sa dr Jiahe Lijem (korespondentnim autorom ovog članka) sa Univerziteta Northeastern i hemijski modifikovala malu RNK da bi bila još efikasnija u inhibiciji i sprečavanju prekomernog rasta fuzobakterija. Međunarodni patent (PCT/US21/19890) je podnet za ove modifikovane male RNK koje ciljaju na Fusobacterium od strane Forsith instituta i Univerziteta Northeastern.

Istraživači se nadaju da će njihov nastavak rada u ovoj oblasti dovesti do efikasnih preventivnih terapija za sistemske bolesti povezane sa fuzobakterijama.

Ostali saradnici na studiji uključivali su dr. Veniuan Shi i Lujia Cen sa Instituta Forsith, i dr Mengdi Iang sa Northeastern Univerziteta.