Kristal star 830 miliona godina mogao bi da sadrži život

Oblici u ovom kristalu soli su u skladu sa onim što bi se očekivalo od mikroorganizama.

Od limuna do šunke, so je zgodan konzervans za hranu. Ali istraživači koji su proučavali neke zaista stare kristale soli otkrili su da oni čuvaju nešto drugo – dokaz života.

„Postoje male kockice prvobitne tečnosti iz koje je ta so izrasla. A iznenađenje za nas je da smo videli i oblike koji su u skladu sa onim što bismo očekivali od mikroorganizama“, rekla je Keti Benison, geolog sa Univerziteta Zapadna Virdžinija. „I oni bi još uvek mogli da prežive u tom 830 miliona godina starom očuvanom mikrostaništu.

Kristali soli (aka halit) koje su Benison i njen tim proučavali prvobitno su pronađeni u centralnoj Australiji. Benison je bio deo tima koji je objavio ove nalaze u časopisu Geologi.

Ovaj video različitog kristala soli pokazuje kako tečnost izgleda kada se kreće unutra.

Iako je ideja da bi ovi mikroorganizmi još uvek mogli biti živi zapanjujuća, Benison je rekao da je nauka to podržala.

„Proučavajući život u savremenim ekstremnim okruženjima znamo da postoje organizmi koji su u stanju da se podvrgnu, na primer, režimu preživljavanja, skoro kao hibernaciji. Oni su još uvek živi, ali usporavaju sve svoje biološke aktivnosti“, rekla je ona. .

Benison sumnja da ako postoje mikroorganizmi u kristalu, oni bi mogli biti živi u stanju mirovanja. Halit bi trebalo da se otvori da bi se potvrdilo da se radi o organskoj materiji i da je još uvek živa.

Iako bi se probijanje tog kristala moglo činiti hrabrim izborom – na kraju krajeva, trenutno se borimo sa globalnom pandemijom uzrokovanom mikroskopskim virusima – Benison planira da uradi upravo to. Ali rekla je da nema razloga za brigu.

„Zvuči kao stvarno loš B-film, ali postoji mnogo detaljnog rada koji se godinama radi na pokušaju da se shvati kako to da se uradi na najbezbedniji mogući način“, rekla je ona.

Boni Bakster, biolog na Vestminster koledžu u Solt Lejk Sitiju, nije bila uključena u studiju, ali je ipak ponudila neke utešne reči.

„Orgam iz životne sredine koji nikada nije video čoveka neće imati mehanizam da uđe u nas i izazove bolest“, rekla je ona. „Tako da se ja lično, iz perspektive nauke, toga ne plašim.

Bakster je rekao da ovi nalazi nisu samo veliki korak u proučavanju porekla života na Zemlji, već su i otvorili vrata pronalaženju života na drugim planetama.

„A kada razmišljamo o Marsu, govorimo o milijardama godina, verovatno, otkako je život mikroba mogao da cveta u vodama na toj planeti. I zato su nam zaista potrebni duži eksperimenti na stenama koje postoje duže na našu planetu kako bismo razumeli šta bi se moglo dogoditi na Marsu“, rekao je Bakster.

A možda bi, samo možda, mogli da nas pomaknu još korak bliže pronalaženju dokaza o vanzemaljcima.