Korišćenje bakterija da bi lunarno tlo postalo plodnije

Tim agronoma i biotehničara sa Kineskog poljoprivrednog univerziteta otkrio je da dodavanje bakterija u simulirani lunarni regolit povećava količinu fosfata u zemljištu za biljke. U svojoj studiji, objavljenoj u časopisu Communications Biologi, grupa je dodala tri vrste bakterija uzorcima vulkanskog materijala, a zatim ih testirala na kiselost i njihovu sposobnost da uzgajaju biljke.

Kako nekoliko zemalja planira da pošalju ljude nazad na Mesec, one moraju da reše nekoliko pitanja – jedno od najosnovnijih je pronalaženje načina da se nahrani ljudi koji tamo rade tokom dužeg vremenskog perioda. Očigledno rešenje je da radnici sami uzgajaju hranu. Ali to takođe predstavlja probleme, kao što je kako transportovati tlo za uzgoj jestivih biljaka sa Zemlje na Mesec.

Neki su sugerisali da bi se mesečeva zemlja, poznata kao lunarni regolit, mogla tretirati kako bi bila podložna rastu biljaka. Prošle godine, tim u SAD je pokazao da je moguće uzgajati biljke u lunarnom regolitu uzgajanjem malog broja korova zvanog thale cress u pravim uzorcima lunarnog tla. Taj test je pokazao da lunarno tlo može da funkcioniše, ali ne dovoljno dobro da biljke sazrevaju i proizvode hranu. U ovoj novoj studiji, istraživački tim je otkrio da dodavanje mikroba u lunarno tlo može poboljšati njegovu sposobnost da ugosti biljni život.

Da bi testirao mogućnost korišćenja mikroba kao što su bakterije da bi lunarni regolit učinio gostoljubivijim za biljni svet, istraživački tim je dobio uzorke vulkanskog materijala sa planine u Kini – testiranje je pokazalo da je to razumna zamena za regolit. Istraživači su zatim dodali jednu od tri vrste bakterija u tri testne posude napunjene vulkanskim materijalom: Pseudomonas fluorescens, Bacillus megaterium i Bacillus mucilaginosus.

Nakon kultivacije bakterija u uzorcima tla, istraživači su testirali uzorke da vide efekte. Otkrili su da je dodavanje sve tri vrste bakterija učinilo uzorke zemljišta kiselijim, što je rezultiralo smanjenjem pH nivoa zemljišta. To je rastvorilo nerastvorljive minerale koji sadrže fosfate u zemljištu, koji je oslobađao fosfor, čineći ga dostupnim za biljke.

Istraživački tim je zatim direktno testirao tretirano zemljište sadnjom Nicotiana benthamiana (benth). Otkrili su da poboljšano zemljište proizvodi biljke sa snažnijim korenom, dužim stabljikama i većim listovima u poređenju sa neobrađenim uzorcima.