Revolucionarno otkriće: Peptidne nanocevi koje kontroliše svetlost za simulaciju ćelijskih procesa

Istraživači iz Centra za istraživanje biološke hemije i molekularnih materijala (CiKUS) predstavili su inovativnu vrstu cikličkog peptida koji, pod uticajem svetlosti, može indukovati formiranje ili razlaganje nanocevi po zahtevu. Ova otkrića imaju potencijal za simulaciju ključnih ćelijskih procesa, pružajući bolje razumevanje i kontrolu nad molekularnim mehanizmima.

Peptidne nanocevi su strukture cevastog oblika formirane kontrolisanim slaganjem cikličnih peptidnih komponenti. Ovi biomaterijali omogućavaju kontrolu nad svojstvima, a nova vrsta cikličkog peptida, koja reaguje na svetlost, otvara vrata za simulaciju fizioloških uslova. Koristeći svetlost kao stimulans, istraživači su postigli formiranje nanocevi unutar kapljica vode, simulirajući okolinu prisutnu u ćeliji.

Ovo otkriće je od suštinskog značaja za proučavanje ćelijske biologije i omogućava simulaciju ključnih procesa, poput fagocitoze ili istraživanja novih sistema za isporuku lekova. Svetlosna kontrola ovih peptidnih nanocevi pruža preciznu prostorno-temporalnu kontrolu, otvarajući vrata za dalje inovacije u oblasti sintetičke biologije.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Chem.