Curtin istraživanje precizno datira najstarije fosile na svetu

Istraživači sa Curtin Univerziteta su po prvi put precizno datirali neke od najstarijih fosila složenog višećelijskog života na Zemlji, pomažući u praćenju ključnog trenutka u istoriji planete kada su okeani postali bogati novim oblicima života, nakon 4 milijarde godina dominacije samo jednoćelijskih mikroba.

Studija pod nazivom „U–Pb cirkon-rutilno datiranje Llanginog Inlier-a, Vels: ograničenja na edikaranski plitki morski fosilni skup iz istočne Avalonije“, objavljena u časopisu Časopis Geološkog društva, koristila je vulkanske pepeo slojeve kao marker u geološkim sekvencama kako bi precizno odredila starost fosila.

Ispitujući fosile smeštene u kamenolomu Coed Cochion u Velsu, istraživači su koristili vulkanski pepeo kao vremenski marker, precizno datirajući fosile na 565 miliona godina. Ovi fosili, slični Edijakara fosilima pronađenim širom sveta, označavaju deo drevne životne zajednice koja se razvijala nakon globalnog ledenog doba.

Fosili, poput Aspidella terranovica u obliku diska, pružaju rane dokaze postojanja višećelijskih organizama velikih razmera, predstavljajući prelomni trenutak u biološkoj istoriji Zemlje. Ovi drevni fosili beleže odgovor života na otapanje usled globalne glacijacije, ukazujući na duboku vezu između geoloških procesa i biologije.

Studija ističe važnost razumevanja drevnih ekosistema kako bi se otkrile misterije Zemljine prošlosti i oblikovalo razumevanje evolucije života.