Kako su morske alge obmanjivale naučnike o zdravlju grebena

Decenijama su naučnici posmatrali morske alge kao pokazatelj zdravlja koralnih grebena koji se nalaze ispod njih.

Ali šta ako ih je morska alga obmanula?

Novo istraživanje UBC otkriva da jeste, a naučnicima su potrebni novi načini da utvrde da li ljudska aktivnost šteti određenom grebenu.

„Ovo je danas posebno kritično, imajući u vidu da su grebeni globalno ugroženi klimatskim faktorima“, rekla je dr Sara Kenon, postdoktorski saradnik na UBC Institutu za okeane i ribarstvo i glavni autor studije.

Morske alge pripadaju grupi organizama koji se nazivaju makroalge. Makroalge na površini okeana dugo su služile kao pokazatelj zdravlja grebena, jer se relativno brzo i lako meri. Od 1970-ih, naučnici su pretpostavljali da lokalni ljudski uticaji povećavaju makroalge dok istovremeno oštećuju grebene ispod.

Međutim, studija koja je upravo objavljena u Global Change Biologi posmatrala je podatke sa preko 1.200 lokacija u Indijskom i Tihom okeanu tokom perioda od 16 godina i otkrila da je ovaj pristup pogrešan i da može čak imati skrivene znake stresa na grebenu.

Na primer, pokrivenost makroalgama u velikoj meri zavisi od vrsta koje rastu u određenom području. Manje je verovatno da će sargasum rasti u vodi kontaminiranoj poljoprivrednim oticanjem, ali Halimeda će uspevati. U oba slučaja, greben će patiti.

Globalni istraživački tim je zaključio da korišćenje pokrivenosti makroalgama kao indikatora lokalnog uticaja na ljude može zapravo prikriti koliko naše akcije štete grebenima i dovesti do toga da naučnici pogrešno identifikuju grebene kojima je najpotrebnija intervencija.