Još jedna nova vrsta osa koju su otkrili istraživači

Novoidentifikovana vrsta osa, Chrisonotomiia susbelli, otkrivena je u Hjustonu u Teksasu, označavajući 18. novu vrstu koju su identifikovali Skot Igan sa Univerziteta Rajs i njegov istraživački tim od 2014. Ovo otkriće, četvrta vrsta osa pronađena na univerzitetu u poslednjih sedam godina , otkriva skriveni svet parazitoidnih osa i zamršenih ekosistema koji napreduju ispred naših vrata.

Chrisonotomiia susbelli je parazitoidna osa, duga oko 1 milimetar, koja izlazi iz žuči, ili tumorskih izraslina koje je stvorila žučna osa Neuroterus bussae koja se nalazi na južnom živom lišću hrasta. Žuči služe kao mikrostaništa u kojima se larve hrane, razvijaju i kukuljiče. Studija istraživačkog tima objavljena je u časopisu ZooKeis 18. septembra.

„Chrisonotomiia susbelli predstavlja šestu vrstu svog roda opisanu iz Severne Amerike i prvu globalno poznatu da parazitira na cinipidnim žučnim osema“, rekao je Egan, vanredni profesor ekologije i evolucione biologije.

Osu je otkrio i nazvao Brendan O’Loughlin, stariji Rice i prvi autor studije. „Boja zlatne šipke ose je skoro identična zvaničnim bojama Viss koledža, mog rezidencijalnog koledža“, rekao je O’Loughlin.

Da bi potvrdio jedinstvenost vrste, istraživački tim je sproveo genetsku analizu i detaljnu studiju fizičkih karakteristika ose pod mikroskopom. Njegovo istraživanje je takođe uključivalo pregled istorijske literature kako bi se osiguralo da vrsta nije prethodno opisana.

Ovo istraživanje je dopunjeno podacima o DNK bar kodovima i zapažanjima o prirodnoj istoriji ose, uključujući asocijacije domaćina i jedinstveno ponašanje pri skeniranju listova koje su pokazale ženke osa. Istraživači su takođe modifikovali identifikacioni ključ članova Novog sveta, grupa vrsta koje se nalaze isključivo u Americi, kako bi uključili ovu novu vrstu.

Egan je istakao važnost proučavanja lokalnog biodiverziteta. „Ne morate da putujete u daleku prašumu da biste pronašli nove i lepe stvari – samo morate izaći napolje i pogledati“, rekao je on.

Otkriće nagoveštava prethodno neistraženu ekološku nišu koja uključuje parazitoide Chrisonotomiia, cinipidne žučne ose i hrastove, što sugeriše da u ovom sistemu može biti mnogo više neotkrivenih vrsta.

„Generacije Chrisonotomiia susbelli verovatno su živele neprimećeno na hrastovima Univerziteta Rajs od njegovog osnivanja“, rekao je Igan.

Koautori studije su Pedro FP Brandao-Dias, Ph.D. diplomirao ekologiju i evolucionu biologiju na Rajs i trenutno postdoktorski naučnik na Univerzitetu u Vašingtonu, i Majkl Gejts, specijalista za parazitoidne ose iz Laboratorije za sistematsku entomologiju američkog Ministarstva poljoprivrede u Nacionalnom muzeju prirodne istorije Smithsonian.