Jednoćelijski mikrob pomaže koralima da prežive klimatske promene

Istraživači su otkrili jednoćelijski mikrob koji može pomoći koralima da prežive događaje zagrevanja okeana poput beljenja. Nova studija, koju predvode naučnici sa Škole za nauku o moru, atmosferi i Zemlji Rosenstiel Univerziteta u Majamiju i Instituta za evolucionu biologiju (IBE: CSIC-UPF) u Barseloni, nudi nove informacije o ulozi mikroba u pomaganju koralima. izdržati projekcije zagrevanja na kraju veka.

Nalazi su objavljeni u časopisu Environmental Microbiology.

Tim je otkrio da obilje određenih protista unutar mikrobioma korala – različitih mikroorganizama koji žive u koralima – može informisati naučnike o tome da li će koral preživeti toplotni stres. Ovi nalazi imaju važne implikacije za korale širom sveta jer se suočavaju sa češćim događajima zagrevanja okeana, posebno onima bez zooksantela, simbiotskih algi koje se izbacuju iz korala tokom izbeljivanja izazvanog toplom vodom.

„Ovo je prvi put da se pokazalo da mikrob koji nije algi utiče na sposobnost korala da prežive događaj toplotnog stresa“, rekao je viši autor studije Havijer del Kampo, pomoćni docent na školi Rosenstiel i glavni istraživač IBE, zajedničkog centra Španskog nacionalnog istraživačkog saveta (CSIC) i Univerziteta Pompeu Fabra (UPF).

„Kako se korali suočavaju sa sve više i više događaja toplotnog stresa zbog klimatskih promena, bolje razumevanje svih mikroba koji mogu uticati na preživljavanje može informisati praktičare očuvanja o tome koje korale treba da daju prioritet za intervenciju.“

Da bi sproveo studiju, međunarodni tim istraživača je prikupio uzorke korala iz celog Mediterana da bi analizirao njihov mikrobiom i sproveo eksperimente sa toplotnim stresom. Oni su pojačali i sekvencionirali dva tipa rRNA kako bi pogledali bakterije i protiste koji se nalaze u mikrobiomu jedne vrste mekih korala, nasilnog morskog biča (Paramuricea clavata), pre nego što su ih podvrgli prirodnom toplotnom stresu u laboratoriji da bi ih ispitali. znaci smrtnosti.

Paramuricea clavata je važan arhitekta mediteranskih umerenih grebena koji su trenutno ugroženi događajima masovne smrtnosti u vezi sa globalnim zagrevanjem.

Istraživači su otkrili da je grupa parazitskih jednoćelijskih protista — zvanih Sindiniales — češća kod korala koji prežive toplotni stres, dok je Corallicolids, grupa protista blisko povezana sa parazitom koji izaziva malariju kod ljudi, češća kod korala koji umre od toplotnog stresa.

Protisti, ili jednoćelijski eukarioti, manje su proučavani od bakterija u većini organizama domaćina, ali mogu imati veliki uticaj na zdravlje njihovog koralnog domaćina, prema istraživačima.

„Mikrobiom je vitalna komponenta zdravlja domaćina korala i trebalo bi da proučavamo sve njegove članove od bakterija do protista“, rekao je del Kampo.

Autori studije su: Entoni Bonakolta i Havijer del Kampo iz škole Rozenstil i Instituta za evolucionu biologiju (IBE: CSIC-UPF); Jordi Miravall, Paula Lopez-Sendino, Joakuim Garrabou i Ramon Massana sa Instituta de Ciencies del Mar-CSIC u Barseloni, Španija; Daniel Gomez-Gras sa Univerziteta Havai’i u Manoi; i Jean-Baptiste Ledouk sa Universidade do Porto u Portugalu.