Jedinjenje koje proizvode simbiotske bakterije promoviše in vitro sintezu proteina

Istraživački tim koji predvodi vanredni profesor Atsushi Nakabachi sa Istraživačkog centra za agrotehnologiju i biotehnologiju Tehnološkog univerziteta Toiohashi otkrio je da jedinjenje diaforin koje proizvodi simbiotska bakterija insekata promoviše aktivnost in vitro sistema za sintezu proteina koristeći komponente dobijene od Escherichia coli.

Njihovim radom je razjašnjen deo mehanizma delovanja kojim dijaforin podstiče rast koliforma i proizvodnju supstanci, a očekuje se da će se primeniti i na poboljšanje efikasnosti industrijske proizvodnje korisnih supstanci korišćenjem bakterija. Rezultati ovog istraživanja objavljeni su u časopisu Microbiologi Spectrum 4. juna 2024. godine.

Diaforin je jedinjenje koje proizvodi simbiotska bakterija globalnog poljoprivrednog štetočina Diaphorina citri i nalazi se u telu štetočina u visokim koncentracijama od 2–20 mM. Prethodno istraživanje tima pokazalo je da ovo jedinjenje poboljšava rast i sposobnost proizvodnje supstance E. coli.

Ovo istraživanje je prvo u svetu koje je pokazalo da dijaforin u koncentracijama od 50–500 µM promoviše aktivnost sistema veštačke sinteze proteina u epruveti, uključujući ribozome ekstrahovane i prečišćene iz E. coli, različitih enzima, supstrata i dr. supstance. Ovaj rezultat sugeriše da dijaforin cilja na sistem ekspresije bakterijskih gena i da ima efekte kao što su promovisanje rasta i proizvodnje supstance.

E. coli se aktivno koristi ne samo u akademskim istraživanjima već iu industrijskoj proizvodnji korisnih supstanci kao što su insulin (lekovi za dijabetes), interferon (lek protiv raka), hormon rasta i drugi lekovi, kao i industrijski enzimi, aminokiseline, i alkohol, uključujući biogoriva. Rezultat istraživanja je razjasnio deo mehanizma kojim dijaforin podstiče rast E. coli i proizvodnju supstanci i otvara put za poboljšanje efikasnosti u industrijskoj proizvodnji korisnih supstanci korišćenjem bakterija.

Istraživački tim ima za cilj da detaljnije razjasni molekularni mehanizam i nastavi da razjašnjava aktivnost dijaforina u širem spektru bakterija.