Istraživanje adaptivnih strategija prokariota sa visokim i niskim sadržajem nukleinske kiseline

Istraživački tim je sproveo 73-dnevni Akuatron makrokosmos eksperiment velikog obima, koristeći protočnu citometriju i eksperimente razblaživanja kako bi temeljno istražio vremenske promene i faktore uticaja u obilju, brzini rasta i mortalitetu visoke nukleinske kiseline (HNA) i niske nukleinske kiseline (LNA) prokarioti, i rezultirajuća dinamika protoka ugljenika unutar mikrobne petlje. Istraživali su adaptivne strategije ovih mikrobnih podgrupa kao odgovor na smanjenje dostupnosti resursa i selektivnu ispašu protozoa.

Rad je objavljen u časopisu Science China Earth Sciences, a istraživanje su vodili dr Nianzhi Jiao i dr Dapeng Ksu sa College of Ocean and Earth Sciences na Univerzitetu Ksiamen.

Rezultati su pokazali da tokom uslova prepunih resursa, HNA prokarioti pokazuju veću metaboličku aktivnost u poređenju sa LNA podgrupom. Međutim, kako resursi postaju oskudni, brojnost podgrupe HNA brzo opada, što dovodi do stalnog povećanja relativnog doprinosa LNA podgrupe ukupnoj prokariotskoj aktivnosti.

Pored toga, studija naglašava da se selektivna ispaša protozoa pomera sa HNA na LNA podgrupu kako se smanjuje dostupnost resursa, pri čemu se doprinos LNA podgrupa protoku ugljenika unutar makrokosmosa povećava sa 9% na 16%.

Nalazi naglašavaju kritičnu ulogu LNA podgrupe u održavanju protoka ugljenika i stabilnosti ekosistema tokom perioda niske dostupnosti resursa i osvetljavaju važnost adaptivnog ponašanja protozoa na ispaši u održavanju ravnoteže između HNA i LNA podgrupa i obezbeđivanju kontinuiranog funkcionisanja mikrobne petlje . Ova sveobuhvatna analiza interakcije između prokariotskih podgrupa i protozoa pruža uvid u adaptivne mehanizme mikrobnih zajednica i njihove implikacije na morske biogeohemijske cikluse.