Istraživanja otkrivaju da ograničenje disperzije zavisno od klime igra važnu ulogu u mikrobiomu planinskog tla

Mikrobne zajednice su veoma raznolike, ali mehanizmi koji leže u osnovi okupljanja mikrobne zajednice nisu dobro shvaćeni. Godine 1967, Daniel Janzen je pretpostavio da niska klimatska varijabilnost duž elevacionih gradijenta rezultira većim ograničenjima migracije životinja i rasprostranjenosti biljaka za tropske taksone u poređenju sa taksonima umerenog područja.

U studiji objavljenoj u Ecohidrologi, istraživači iz tropske botaničke bašte Ksishuangbanna (KSTBG) Kineske akademije nauka i njihovi saradnici pokušali su da ispitaju da li se Janzenova hipoteza planinskog prelaza primenjuje na mikroorganizme, što bi sugerisalo da i ograničenje rasprostiranja i selekcija životne sredine pokreću mikrobi Obrasci β-diverziteta.

Istraživači su istraživali promene u različitostima mikrobnih zajednica, veličinama raspona distribucije i ekološkim procesima duž visinskih gradijenta u tri planinska ekosistema koji predstavljaju gradijent klimatske varijabilnosti.

Koristili su bakterije i gljive u tlu kroz tri klimatska gradijenta tropske, suptropske i subalpske klime da bi istražili obrasce, pokretače, mehanizme i odgovore mikrobne raznolikosti planinskog tla na klimatske promene.

Otkrili su da klima (klimatsko preklapanje i razlike između nadmorskih visina), stepen klimatske varijabilnosti i prostorna udaljenost igraju dominantnu ulogu u obrascu mikrobnog beta-diverziteta i veličini raspona distribucije vrsta duž visinskog gradijenta.

Dalje su otkrili da planinska područja sa niskom varijabilnosti klime i preklapanjem imaju veći beta diverzitet i endemizam, manji raspon distribucije vrsta i strmije trendove propadanja udaljenosti. Međutim, svi planinski mikrobiomi pokazali su konzistentne klimatske niše i procese koji ograničavaju disperziju, što sugeriše da je sposobnost disperzije planinskih mikroba ograničena i snažno ograničena klimatskim uslovima, tako da je mikrobna raznolikost ozbiljno ugrožena u kontekstu klimatskih promena.

„Naša studija je pokazala da se hipoteza o planini Janzen takođe primenjuje na proces okupljanja mikrobnih zajednica. Pokazalo se da ograničenje rasprostranjenosti zavisno od klime ima važnu ulogu u mikrobiomu planinskog tla“, rekao je Jang Jie iz KSTBG.