Istraživači razvijaju novu metodu za otkrivanje hronične GI bolesti kod pasa

Istraživački tim predvođen Teksaškim A&M Školom veterinarske medicine i biomedicinskih nauka (VMBS) Gastrointestinalna laboratorija (GI Lab) potvrdio je novi dijagnostički indeks koji će pomoći veterinarima da procijene hroničnu GI disfunkciju kod pasa i može imati ključ za dijagnosticiranje i liječenje GI bolest u budućnosti.

U objavljenom članku u naučnom časopisu Životinje, istraživači iz laboratorije GI testirali su svoj indeks disbioze (DI) koristeći mikrobiome 296 pasa kako bi pokazali da je njihov indeks validan dijagnostički alat za razlikovanje između akutne i hronične GI disfunkcije i otkrivanje ne-GI poremećaja.

DI je sada licenciran preko Tekas A&M i IDEKSKS Laboratories i nudi se kroz GI Lab i IDEKSKS.

„Oduševljeni smo što možemo da ponudimo kliničarima brz, isplativ i pouzdan test za procenu zdravlja crevnog mikrobioma kod pasa“, rekao je dr Chi-Hsuan Sung, prvi autor članka i član tima GI Lab.

DI funkcioniše tako što identifikuje disbiozu – gubitak dobrih, zdravih bakterija u mikrobiomu creva – praćenjem nivoa različitih bakterija tokom vremena.

„Indeks disbioze može precizno predvideti ukupne promene u mikrobiomu“, rekao je dr Jan Suhododolski, pomoćnik direktora istraživanja za GI Lab. „Ovo nam pomaže da definišemo šta je normalno, a šta abnormalno za zdravlje crevnog mikrobioma, tako da možemo da vidimo kada se crevni sistem pacijenta pomerio od normalnog.“

Pošto je više od 10% svih novih poseta veterinaru povezano sa GI bolestima i kod pasa i kod mačaka, saznanje kada se mikrobiom pacijenta pomerio od normalnog pomoći će veterinarima da odluče da li imaju akutnu ili hroničnu GI disfunkciju, što zahteva različite tehnike upravljanja.

„Jedan od najvećih izazova u istraživanju mikrobioma je definisanje šta je normalno, a šta nenormalno“, rekao je Suchodolski.

„Prečesto, istraživači koriste tehnike i tehnologije koje se ne mogu reprodukovati, što znači da drugi istraživači neće moći da ponove svoj proces“, rekao je on.

„Na primer, sekvenciranje genoma, koje mapira DNK organizma, je popularno sredstvo koje naučnici koriste da vide koje vrste bakterija su deo mikrobioma. Ali to je više alat za otkrivanje. Ako dva istraživača koriste sekvenciranje na isti skup uzoraka, oni mogu dobiti različite rezultate. Nije dovoljno precizan da se koristi kao dijagnostički alat.“

Sposobnost da se napravi razlika između normalnog i abnormalnog zdravlja bakterija može napraviti veliku razliku kada veterinari pokušavaju da odluče da li pacijent ima akutnu ili hroničnu GI disfunkciju.

„Mikrobiom možete zamisliti kao pejzaž koji biste mogli da vidite kada pogledate kroz prozor“, rekao je Suchodolski. „Akutna GI disfunkcija je poput oluje koja prodire i sruši nekoliko stabala, ali pejzaž će se oporaviti. Međutim, hronična GI disfunkcija je mnogo destruktivnija; rezultira trajnim promenama.“

Hronična GI disfunkcija, koja pogađa oko 2% pasa, takođe zahteva potpuno drugačiji pristup kliničkom lečenju.

„Kada pacijent razvije hroničnu GI disfunkciju, doživljava trajne promene u svom GI traktu“, rekao je on. „Bolest će verovatno trajati mnogo godina ili čak doživotno. Umesto da je izlečimo, mi tražimo načine za upravljanje bolešću kroz ishranu i druge alate.

„Posedovanje ovog indeksa će pomoći stručnjacima da bolje procene kakvu GI disfunkciju pacijent ima kako bi mogli da izaberu prave tretmane i pomognu u postavljanju očekivanja za negovatelje pacijenata.

Laboratorija GI je uspela da potvrdi DI delimično zahvaljujući Fondu za izvrsnost Purina PetCare Research, petogodišnjem partnerstvu sa Nestle Purina PetCare Global Research dizajniranom da unapredi dijagnostičko i interventno istraživanje mikrobioma creva.

„Zahvalni smo kompaniji Purina PetCare što radi sa nama kako bismo mogli da poboljšamo život pacijenata na nove načine“, rekao je Suchodolski. „Istraživačima GI Laboratorije važno je da imaju istraživačke partnere koji dele naše vrednosti.

Sada kada su istraživači iz laboratorije GI potvrdili svoj indeks, postoji nekoliko pravaca za laboratoriju da nastavi da istražuje, uključujući korišćenje DI kao načina skrininga donatora za transplantaciju fekalne mikrobiote, procesa u kojem se fekalna materija zdravog pacijenta ubacuje u creva pacijenta sa gastrointestinalnom bolešću da se ponovo nasele dobre bakterije.

„Transplantacija fekalija je nova vrsta procedure koja je još uvek u razvoju za veterinarsku medicinu. U budućnosti želimo da budemo sigurni da su donatori u normalnom zdravstvenom opsegu mikrobioma, a indeks može pomoći u tome“, rekao je Suchodolski .

Tim takođe razmatra razvoj sličnih indeksa koji će dodatno poboljšati način na koji veterinari i specijalisti za creva dijagnostikuju GI stanja.

„Dugoročno, želeli bismo da razvijemo alate za pomoć u ranom otkrivanju GI bolesti“, rekao je Suchodolski. „Trenutno, indeks će nam pomoći da odvojimo hroničnu i akutnu bolest, ali, na kraju, želimo da identifikujemo i markere za rano otkrivanje.“

Uzimajući u obzir prevalenciju GI poremećaja kod pasa, istraživači kažu da će ovaj rad pomoći da se veterinarska medicina prenese u budućnost.