Istraživači pronalaze 155 novih masivnih pulsirajućih zvezda

Istraživači predvođeni dr Shi Ksiangdongom i prof. Kian Shengbangom iz Junan opservatorija Kineske akademije nauka (CAS) otkrili su ukupno 155 masivnih pulsirajućih zvezda ili kandidata na osnovu podataka TESS, LAMOST i Gaia.

Masivne zvezde se generalno odnose na zvezde tipa O i B, koje imaju karakteristike velike mase, temperature i sjaja. Oni su povezani sa mnogim važnim objektima i fizičkim procesima, kao što su neutronske zvezde, crne rupe, supernove i događaji gravitacionih talasa.

Masivne pulsirajuće zvezde su posebni objekti i informacije o njihovoj unutrašnjoj strukturi mogu se dobiti iz asteroseizmologije. Sporo pulsirajuće B (SPB) zvezde i β Cephei pulsirajuće (BCEP) zvezde su jedine dve priznate klase masivnih pulsirajućih zvezda u gornjem glavnom nizu. Međutim, ograničeno uslovima posmatranja, do sada je otkriveno samo stotine takvih objekata.

U ovoj studiji, istraživači su pronašli 155 pulsirajućih zvezda ili kandidata tipa OB, uključujući 38 Oe/Be zvezda, iz podataka koje su posmatrali TESS, LAMOST i Gaia, a koji su skoro novi. Među 155 objekata, 87 uzoraka je identifikovano kao SPB zvezde, 14 uzoraka kao BCEP zvezde, 52 uzorka kao kandidati za njih, a dva uzorka kao posebni objekti sa svojstvom i SPB i BCEP zvezda.

Otkriće ovih ciljeva je veoma važno za razumevanje teorija evolucije i strukture masivnih pulsirajućih zvezda, i otkriva potencijal da se masivne pulsirajuće zvezde koriste kao standardna sveća za merenje udaljenosti.

Studija takođe izvodi preliminarne rezultate odnosa period-luminoznost (P-L) za SPB i BCEP zvezde, respektivno, i ukazuje da su pored H-R dijagrama, period-temperatura (P-T) i P-L dijagrami takođe veoma korisni za klasifikaciju Zvezde SPB i BCEP.

Studija je objavljena u The Astrophisical Journal Supplement Series 15. marta.