Istraživači pozivaju na jačanje propisa o održivosti u zakonima koji regulišu istraživanje svemira

U novoj studiji, tim istraživača na čelu sa Dimitrom Atri iz NIU Abu Dhabi (NIUAD) Centra za astrofiziku i svemirske nauke poziva na jačanje postojećih politika zaštite planeta izvan svemira koji okružuje Zemlju kako bi uključili zahteve za očuvanje lunarnog i marsovskog okruženja. Pored biološke kontaminacije, oni tvrde da bi smernice trebalo proširiti na više od orbitalnih krhotina, gužve i bezbednosnih pitanja.

Oni takođe preporučuju dodavanje podsticaja za usklađenost sa svim postojećim i poboljšanim politikama održivosti. Članovi tima su Paulina Umanski sa Univerziteta u Kaliforniji, Berkli i K. R. Sreenivasan sa Univerziteta Njujork, Njujork.

U radu pod naslovom „Održivost kao osnovni princip istraživanja svemira i planeta“ objavljenom u časopisu Politika svemira, istraživači predstavljaju novi pregled postojećih zakona o zaštiti planeta i literature o politici zaštite planeta i identifikuju ključne nedostatke pravila koja vode ljudsko istraživanje svemira. . Konkretno, oni navode nekoliko pitanja koja postojeći zakoni ostavljaju nerešenim – uključujući pitanja atmosferske i abiotičke kontaminacije – koja predstavljaju važne praznine u planetarnoj politici sa kojima se mora zajedno suočiti.

Pored toga, istraživači iznose argumente za neophodnost održivosti na planetarnim objektima kao što su Mesec i Mars i nude primere zemaljskih koristi koje bi mogle biti izvedene iz prakse održivog istraživanja u svemiru. Konkretno, oni navode potencijalni razvoj novih tehnologija koje – iako su dizajnirane za održivu upotrebu izvan Zemlje – mogu unaprediti zemaljsku tehnologiju.

„Održivost mora postati osnovni princip ljudskog istraživanja svemira“, rekao je Atri. „Baš kao što klimatske promene posmatramo kao veliki izazov sa kojim se suočava naše zemaljsko ljudsko društvo, svemirska zajednica treba da počne da se bavi održivošću svemira sa istom hitnošću. Pravila i procedure koje se sada primenjuju će upravljati sledećom generacijom istraživanja svemira — pravila koja stvaraju osnova za čisto i bezbedno istraživanje svemira koje ne samo da će biti produktivno i primenjivo u godinama koje dolaze, već su i snažnije i specifičnije u svojim zahtevima i primenljivosti.“