Istraživači potvrđuju ulogu crevnih mikroba u terapiji raka

Medicinski istraživači su potvrdili ulogu kompleksne zajednice crevnih organizama u efikasnosti lečenja raka i smanjenju toksičnosti.

Sveobuhvatan pregled dokaza iz više od 200 publikacija sproveo je SAHMRI i istraživanje Univerziteta Flinders koje su vodili profesor David Linn i dr Stephen Blake.

Studija, sa kolegama sa Univerziteta u Tel Avivu i Medicinskog centra Sheba u Izraelu, objavljena je u časopisu Nature Reviews Immunology.

Od stotina analiziranih studija, mnoge su pokazale zamršene mehanizme pomoću kojih specifični mikrobi mogu da promene ponašanje našeg imunog sistema i učine okruženje unutar tumora manje ili više povoljnim za telo da napada ćelije raka.

„Ljudska creva su dom za trilione mikroba koji utiču na to kako naša tela reaguju na tretmane raka, posebno na imunoterapiju“, kaže profesor Lin.

„Ova studija naglašava potencijal mikrobiote creva da poboljša terapije raka. Dugo smo sumnjali da su ovi mikrobi ključni i sada imamo sve više dokaza koji to podržavaju.“

Ovo polje brzo napreduje od faze posmatranja do ranih interventnih kliničkih ispitivanja koja su pokazala obećavajuće rezultate, pokazujući da intervencije mikrobiote mogu učiniti tretmane raka efikasnijim i manje toksičnim za pacijente.

Trenutno se istražuju različite metode manipulacije sastavom crevnih mikroba, uključujući transplantaciju fekalne mikrobiote (FMT), koja uključuje prenošenje zdravih crevnih mikroba sa jedne osobe na drugu; pored promena u ishrani, prebiotika i probiotika.

„Mi smo optimisti u pogledu potencijala ovih pristupa jer ne lečimo sam rak, mi optimizujemo unutrašnje okruženje kako bismo poboljšali sopstveni odgovor tela na različite terapije raka“, kaže koautor dr Blejk.

On kaže da terapija raka nije jedina korist od buma istraživanja mikrobiote. Takođe postoji ogroman potencijal za poboljšanje detekcije, sa drugim istraživačkim timovima u SAHMRI koji istražuju metode za projektovanje probiotičkih bakterijskih sojeva kako bi mogli da lociraju ćelije raka i daju terapije direktno tumorima.

„Iako postoji mnogo razloga za uzbuđenje, potrebno je više istraživanja da bi se bolje razumele dugoročne zdravstvene implikacije promene crevnih mikroba, posebno za preživele od raka i nastavićemo da prikupljamo i analiziramo ove podatke“, dodaje dr Blejk.

Istraživači su uvereni da će veliki rad u ovoj oblasti utrti put boljim ukupnim ishodima raka, nudeći veću nadu pacijentima u budućnosti.