Istraživači otkrivaju rane rezultate merenja svetline neba na Antarktiku

Istraživački tim koji je predvodio istraživač Vang Jian sa Univerziteta za nauku i tehnologiju Kine (USTC), u saradnji sa polarnim istraživačkim institutom Kine, razvio je Near-Infrared Ski Brightness Monitor (NISBM) za merenja u DOME A.

Antarktik, sa svojim klimatskim i geografskim uslovima bez premca, smatra se najboljim kandidatom za posmatranje infracrvenih opsega na Zemlji. Uprkos ekstremnim uslovima niske temperature, velike nadmorske visine, niskog pritiska i poteškoća sa napajanjem Kupole A na Antarktiku, Vangov tim je završio NISBM za Dome A 2018. godine uz prednost InGaAs detektora u J, H i X opsezima.

Istraživači su pažljivo analizirali preliminarna zapažanja na Antarktiku dobijena od NISBM-a za kupolu A i zaključili da kada se ugao solarne visine smanji do određene tačke pregiba, pozadinski intenzitet neba u ovom pojasu više neće biti pod uticajem sunca. Izračunavanjem i analizom podataka zenitnog ugla, intenzitet pozadine neba Antarktičke kupole A u J, H i Ks opsezima je 600 ~ 1100 μJ i arcsec -2 , 1100 ~ 2600 μJ i arcsec -2 , 200 μJ i0 arcsec -2 , respektivno.

U poređenju sa stanicama na malim geografskim širinama i velikim nadmorskim visinama, DOME A ima znatno nižu osvetljenost u Ks opsegu, što je uporedivo sa Južnim polom. Ovo ukazuje da je DOME A odlično mesto za astronomska posmatranja X opsega.

Rad je objavljen u Mesečnim obaveštenjima Kraljevskog astronomskog društva (MNRAS) 21. marta.