Istraživači otkrivaju povišen enzim kičmene moždine koji je povezan sa starenjem motornih neurona

Istraživačka saradnja koju je vodio Univerzitet Kineske akademije nauka, Kina, istraživala je ulogu CHIT1, proteina povezanog sa mikrogijom, u starenju.

U radu, „CHIT1-pozitivna mikroglija pokreće starenje motornih neurona u kičmenoj moždini primata“, objavljenom u Nature, grupa identifikuje različita stanja mikroglije u ostareloj kičmenoj moždini povezana sa promenama u vezi sa starenjem. Povezuje njihovo prisustvo sa starenjem u motornim neuronima i predlaže enzim CHIT1 kao potencijalni biomarker za starenje.

Istraživači su koristili različite tehnike, uključujući mikrofluidnu tehnologiju zasnovanu na kapljicama i sekvenciranje reverzne transkripcije označene sa jednom ćelijom, kako bi analizirali ekspresiju gena u različitim tipovima ćelija u kičmenoj moždini.

Eksperimenti in vivo koji uključuju CHIT1 tretman kod majmuna i miševa pokazuju kompromitovanu provodljivost motornih neurona i pad fizičke aktivnosti. Istraživači su primetili da CHIT1+ mikroglija nije prisutna u kičmenoj moždini miševa, što ukazuje na fenomen specifičan za primate.

Identifikovano je prethodno neprijavljeno neurotoksično mikroglijalno stanje, obeleženo povišenom ekspresijom CHIT1 specifičnog za stare kičmene moždine u biopsijama primata i ljudi. Tim je to stanje označio kao „mikroglija toksična za motorni neuron izazvana starenjem CHIT1 (AIMoN-CPM)“. Utvrđeno je da se CHIT1-pozitivna mikroglija prvenstveno lokalizuje oko motornih neurona, sa povišenim nivoima uočenim u cerebrospinalnoj tečnosti i serumu starijih majmuna i starijih osoba.

Nalaz implicira da bi identifikovana mikroglijalna podskupina i njena povezanost sa starenjem motornih neurona mogla biti potencijalna meta za terapeutske intervencije u borbi protiv starenja kičmene moždine. Istraživači predlažu moguće strategije, uključujući blokiranje neurotoksičnosti CHIT1 antitelima, korišćenje postojećih inhibitora transformišućeg faktora rasta beta receptora i lečenje zaštitnim jedinjenjima kao što je askorbinska kiselina (vitamin C).

Autori zaključuju da CHIT1+ mikroglija predstavlja ključni igrač u degeneraciji kičmene moždine koja je povezana sa starenjem, doprinoseći starenju motornih neurona. Potrebno je više istraživanja da bi se utvrdilo da li se ranjivost motornih neurona u procesu starenja može suprotstaviti terapijskim intervencijama kako bi se suprotstavili efektima izazvanim CHIT1 u nadi da će se odložiti starenje kičmene moždine.