Istraživači otkrivaju potencijalnu metu za karcinom želuca povezane sa Epstein-Barr virusom

Naučnici sa Instituta Vistar otkrili su potencijalnu metu za karcinom želuca povezan sa Epstein-Barr virusom, a rezultati njihove studije objavljeni su u časopisu mBio.

U radu, Vistarova laboratorija Tempera istražuje epigenetske karakteristike raka želuca povezanog sa Epstein-Barr virusom: EBVaGC. U proceni epigenetike EBVaGC-a – serije bioloških signala povezanih sa genomom koji određuje da li je dati gen eksprimiran – laboratorija Tempera ističe cilj koji bi mogao napredovati kao budući tretman za ovu vrstu raka.

Rad dr Itala Tempere, vanrednog profesora u Programu za ekspresiju i regulaciju gena u Centru za rak Ellen i Ronald Kaplan, na Institutu Vistar, i saradnika pokazuju da epigenetski aktivno jedinjenje zvano decitabin remeti genom EBVaGC od strane epigenetski modifikujući DNK raka, nalaz koji nudi potencijal za novi pristup lečenju EBVaGC.

„Ono što smo identifikovali je u suštini dugme za samouništenje unutar ove vrste raka, a naš rad pokazuje da smo shvatili kako da pritisnemo to dugme za samouništenje“, rekao je Tempera. „Uobičajeno, latentni virus koji se reaktivira i počinje da ubija ćelije je loša stvar. Ali uključivanjem tog virusnog litičkog procesa u ove ćelije raka korišćenjem epigenetske signalizacije, mi efikasno nateramo virus da ubije ćelije raka koje jeste. pre svega odgovoran za“.

Istraživanje uključuje naučnike sa Instituta Vistar, Instituta za medicinska istraživanja Korijel i Brigam i ženske bolnice sa Harvardske medicinske škole.

U EBVaGC, DNK ćelija raka je hipermetilisana: DNK sadrži visok procenat citozina sa 5-metil grupom koja je vezana za njega (u odnosu na normalan, nemetilovani citozin). Kao prigušivač ekspresije gena, metilacija DNK omogućava da EBV ostane latentan. Ovaj obrazac metilacije igra značajnu ulogu u regulisanju ciklusa latencije-lize EBV unutar ćelija raka.

Metilacija DNK, kao epigenetski faktor, obično funkcioniše kao mehanizam za utišavanje gena, posebno u određenim regionima genoma; metilovani gen i dalje postoji u genomu — metilacija ne briše genetske informacije — ali metilacija može sprečiti transkripciju proteina koji gen kodira.

Da bi poremetili ovaj epigenetski profil, istraživači su se okrenuli decitabinu, jedinjenju poznatom po svojoj sposobnosti da smanji nivoe metilacije DNK (tj. da hipometilira DNK). Tempera i njegovi koautori tretirali su dve ćelijske linije koje su izvedene iz EBVaGC tumora decitabinom. Ćelijske linije koje su dobile tretman pokazale su ogromna smanjenja metilacije DNK u genomu u odnosu na kontrolu kao što je procenjeno različitim tehnikama epigenetskog testa.

Posmatrajući efekte lečenja decitabinom na EBVaGC, Temperin tim je otkrio značajan poremećaj epigenetskog profila raka. EBV genom unutar EBVaGC tretiran decitabinom rezultirao je široko rasprostranjenom, uglavnom ujednačenom hipometilacijom EBVaGC epigenoma (sa nekoliko regionalnih izuzetaka).

Tempera i njegovi koautori otkrili su da hipometilirajući efekat tretmana decitabinom reaktivira litički ciklus latentnog EBV-a u ćelijama raka. Pošto je liza smrtonosna za ćelije, epigenetska reaktivacija lize unutar raka želuca povezanog sa EBV nudi obećavajući potencijalni tretman za specifičnu podskupinu EBVaGC.

„Sada znamo da možemo da koristimo epigenom Epstein-Barr virusa protiv raka želuca na koji utiče – to je uzbudljiva potencijalna terapija raka koju imamo kao rezultat istraživanja međudejstva između epigenetskih obrazaca i životnog ciklusa bolesti“, objasnio je Tempera.