Istraživači mapiraju genom poslednje žive vrste divljih konja

Istraživači Univerziteta u Minesoti uspešno su mapirali kompletan genom ugroženog konja Prževalskog. Nekada izumrla u divljini, ova vrsta sada ima populaciju od oko 2.000 životinja zahvaljujući naporima za očuvanje.

Studiju, objavljenu u časopisu G3: Geni, genomi, genetika, predvodile su Nicole Flack i Lauren Hughes, istraživači na Fakultetu za veterinarsku medicinu, zajedno sa Christopher Faulkom, profesorom na Fakultetu za hranu, poljoprivredu i prirodne resurse. . Studenti U od M doprineli su sekvenciranju genoma kroz Faulkov kurs nauke o životinjama.

„Genom je osnovni plan za životinju i govori nam šta vrstu čini jedinstvenom i takođe nam govori o zdravlju populacije“, rekao je Folk. „Moji učenici su zajedno radili na proizvodnji najkvalitetnijeg genoma konja Prževalskog na svetu.“

Istraživači sada mogu da koriste ovo kao alat za tačna predviđanja o tome šta mutacije gena znače za zdravlje i očuvanje konja Przevalskog.

„Proučavanje gena bez dobre reference je kao da radite slagalicu od 3 milijarde komada bez slike na kutiji“, rekao je Flek. „Istraživači konja Przevalskog koji proučavaju mutacije u važnom genu trebaju dobru referentnu sliku sa kojom bi uporedili svoju zagonetku.“

Istraživači su koristili uzorak krvi Varuške, 10-godišnje kobile Prževalskog u zoološkom vrtu Minesote, da bi napravili reprezentativnu mapu gena za tu vrstu. Zoološki vrt je dugo bio aktivan u uzgoju i upravljanju konja Prževalskog, sa preko 50 ždrebadi rođenih od 1970-ih.

„Bili smo uzbuđeni što smo partneri sa Univerzitetom Minesote kako bismo očuvali genetsko zdravlje vrsta dok se njihova populacija nastavlja oporavljati, kako u zoološkim vrtovima tako i u divljini“, rekla je En Rivas, doktor veterinarske medicine u zoološkom vrtu Minesote. „Oduševljeni smo što nudimo našoj zajednici priliku da vidimo konja kao rezultat naših napora za očuvanje.“

Najsavremenija tehnologija sekvenciranja koja se koristi za konstruisanje genoma koristi malu mašinu veličine limenke sode. Njegova prenosivost znači da bi se ovaj metod mogao prilagoditi za dalje proučavanje divljih konja Przevalskog na udaljenim lokacijama.

Buduće primene referentnog genoma mogu uključivati proučavanje gena koji pomažu konju da se prilagodi promenama životne sredine, identifikaciju mutacija povezanih sa specifičnim osobinama ili bolestima i informisanje o budućim odlukama o uzgoju kako bi se poboljšala genetska raznolikost.

S obzirom na ekstremno usko grlo populacije koje se dogodilo tokom skorog izumiranja konja Prževalskog, takvo razumevanje je ključno za nastavak uzgojnih napora.