Istraživači koriste satelite za analizu globalnog biodiverziteta koralnog grebena

Istraživači su koristili satelite koji kruže oko Zemlje kako bi mapirali biodiverzitet koralnih grebena na globalnom nivou kako bi pokazali da područja velike raznolikosti staništa takođe imaju visoku raznolikost vrsta. Ova nova tehnika satelitskog mapiranja može pomoći u usmeravanju budućih napora za identifikaciju i zaštitu visoko biodiverzitetnih grebena, prema istraživačkom timu za morske, atmosferske i zemaljske nauke Univerziteta u Majamiju Rosenstiel koji je sproveo studiju.

„Kako tehnologija daljinskog otkrivanja postaje sve naprednija, a mi nastavljamo da koristimo satelitske snimke za mapiranje ekoloških staništa, moramo razumeti biološko i ekološko značenje ovih proizvoda“, rekao je Sem Purkis, profesor i predsednik Odeljenja za geonauke o moru u Rosenstielu. Škola i viši autor studije. „Pokazali smo da se ove mape mogu koristiti kao proki za biodiverzitet, i stoga se mogu koristiti za usmeravanje zaštite i restauracije ekosistema.“

Konvencionalni pristup sprovođenja istraživanja ronilaca za ronjenje za merenje biodiverziteta koralnih grebena je i dugotrajan i skup. Stoga je istraživački tim krenuo da pronađe novu metodu koja koristi daljinsko ispitivanje za izradu mapa staništa na globalnom nivou.

Da bi sproveli studiju, izvukli su diverzitet riba grebena i korala koje su izmerili ronioci u globalnom skupu podataka istraživanja ronilaca iz Globalne ekspedicije na grebenu Khaled bin Sultan Living Oceans Foundation (KSLOF) preko Tihog, Atlantskog i Indijskog okeana. . KSLOF mape pokrivaju približno jednu četvrtinu Zemljinih tropskih koralnih grebena u plitkoj vodi. Purkis služi kao glavni naučnik za fondaciju.

Naučnici su zatim koristili ove mape za reviziju složenosti obrazaca staništa morskog dna, koja su, kako su pokazali, povezana sa raznovrsnošću vrsta organizama koji ih naseljavaju. Ovaj odnos koji se održava preko Atlantskog, Pacifika i Indijskog okeana, i, zalažu se naučnici, stoga se može koristiti kao zamena za biodiverzitet grebena.

„Pokazujemo kako se biodiverzitet ovih ekosistema umesto toga može preuzeti sa satelitskih mapa morskog dna“, rekla je Ana Beker, dr. student na Odseku za geonauke Rosenstiel škole i glavni autor studije. „Ovo otkriće nudi mogućnost procene biodiverziteta grebena, na globalnom nivou, iz orbite.“

Rezultati ove studije mogu pomoći u morskom prostornom planiranju i određivanju zaštićenih morskih područja radi zaštite grebena sa visokim biodiverzitetom, prema istraživačima.